X

ביה"ח כרמל: מגבירים את האור – מחזקים את מרקם החיים המשותף

חברי הנהלת בית החולים האנגלי בנצרת התארחו במפגש מרגש בבית החולים כרמל. המפגש, שהיה בסימן קירוב לבבות, נערך ביוזמת הוועדה ליחסי יהודים-ערבים בבית החולים כרמל, כחלק מהפעילויות לציון חודש חגי האור. המפגש בא להדגיש את חוסנה האמיתי של מערכת הבריאות, שהינה מגדלור של דו-קיום בין כלל המגזרים והקהילות בחברה הישראלית, ולקדם את השיח בנושא מרקם החיים המשותף בעיקר בעיתות של מתיחות.

ד"ר גולדברג ד"ר ברוש ופרופ' חכים מדליקים את החנוכיה צילום – ירון חזן דוברות כרמל

ד"ר שני ברוש הציגה את הפעילות הענפה שנעשית בבית החולים כרמל לשמירת מרקם החיים המשותף בעתות שגרה ובעת מתיחות. הפעילות, שמטרתה לשמור על סביבת העבודה של בית החולים כמרחב מכיל, בטוח ותומך לכל עובדיו ללא הבדל דת, גזע ומין, הינה חלק ממהלך רחב להגברת החוסן הצוותי והארגוני.  
עד כה השתתפו עשרות מעובדי בית החולים בפעילויות השונות שמטרתן הגברת ההיכרות הבינאישית בצוותים (הכרת הסיפורים מאחורי האנשים) והגברת ההיכרות עם הסביבה הרב תרבותית בה אנו עובדים וחיים.  ד"ר ברוש בירכה על המפגש ועל הרחבת השיח והעיסוק בנושא חשוב זה גם מחוץ לגבולות בית החולים.

בהמשך הדליקו הצוותים המובילים משני בתי החולים יחד נרות חנוכה וברכו ברוח התקופה:

נר ראשון לכבוד הגבורה שהאירה בחשיכה בגווניה הרבים בכל קצוות הארץ. נר שניבתפילה לשובם של כל החטופים לחיק משפחותיהם. נר שלישיבסימן האחריות המשותפת כדי שנמשיך לעשות יחד למען הכלל. נר רביעיבסימן האחווה והערבות ההדדית – שנדע להקשיב גם למי ששונה מאתנו. נר חמישישלא נאבד את התקווה ונמשיך לחלום ולהאמין שיהיה כאן טוב יותר ונר שישילכבוד הרוח הישראלית החוצה מגזרים וקהילות.

פרופ' פאהד חכים, מנהל בית החולים האנגלי בנצרת, בירך על המפגש וציין שבעת הזו נבחנת המנהיגות של כל אחד מהמנהלים והעובדים במערכת הבריאות. שוב אנו מוכיחים את האחריות המשותפת שלנו לקיום ולדו-קיום ואת היכולת שלנו לנהל שיח ולהתמודד יחד עם הרגשות הקשים, החששות והמצוקות שעולות בכל אחד מאתנו. השיקום של החברה מתחיל עכשיו ולא בסוף המלחמה ועל כל אחד מאתנו מוטלת בעת הזו מצוות "עשה".

ד"ר אבי גולדברג, מנהל המרכז הרפואי כרמל, סיכם ואמר "שמחנו לארח את חברינו מבית החולים האנגלי בנצרת למפגש של תקווה ואור. שני בתי החולים מקיימים כל השנים קשרים מקצועיים ושיתופי פעולה מצוינים. קיימנו שיח פתוח שבסופו הדלקנו יחד נרות של קירוב לבבות. הדברים שנאמרו ע"י הצוות משני בתי החולים היו מרגשים ומעוררי השראה והם נותנים לכולנו תקווה לעתיד משותף טוב יותר."

כלל המשתתפים יצאו בהתרוממות רוח וציינו שהמפגש נתן הרבה תקווה ומוטיבציה להמשיך ולקדם שיתופי פעולה אנושיים במערכת הבריאות ומחוצה לה ולעסוק בקירוב לבבות ובכתיבת הסיפור המשותף שלנו למען עתיד ילדינו.

עדי ישראלי:
Related Post