X

ביה"ח כרמל: ירוק הפועל להפחתת הזיהום

בית החולים כרמל זכה בתעודת הוקרה  מיוחדת מטעם המשרד לאיכות הסביבה כבית חולים ירוק הפועל להפחתת פליטות גזי החממה בישראל.

בכל ישראל נמצאים רק כ- 70 גופים מפעלים וארגונים המדווחים באופן וולונטרי את תוצאות פליטת גזי החממה שלהם, וביה"ח כרמל ביניהם. הילית שצקין, מרכזת בריאות הסביבה בכרמל, אומרת כי "גם בית חולים הוא סוג של מפעל שמשתמש בחומרים מורכבים בעלי יכולת לזיהום סביבתי ובכרמל אנו פועלים לצמצם אותם".

במסגרת מנגנון הדיווח למשרד לאיכות הסביבה נסקרת כל פעילות בית החולים החל משימוש בדלקים לרכבים, שימוש בחשמל ובסולר לגנרטורים , צריכת פריאונים ( גז המזגנים), וכו'.  סקירה זו מאפשרת לבית החולים לשנות תהליכים וצריכות של חומרים מזהמים כגון: הערכות להפסקת השימוש בפריאונים, שינוי פעילויות רפואיות כמו החלפת גזי הרדמה בחדרי ניתוח הידועים כגזי חממה בזריקות וחומרי הרדמה ידידותיים יותר לסביבה, מעבר מצריכת סולר לחשמל במערכות תשתית.

המשרד להגנת הסביבה מפעיל מערך לאומי למעקב, בקרה ודיווח אחר פליטות גזי חממה של מדינת ישראל כחלק מתוכנית לאומית להפחתת גזי חממה . למדינת ישראל, כחברה בארגון ה-OECD,  יש מחויבות בינלאומית לבצע מעקב ובקרה אחר פליטות גזי החממה ופעילויות ההפחתה שלה, ולדווח על כך בפורומים בינלאומיים שונים.

הילית מכרמל מעדכנת כי " התחלנו בדיווח מתוך מטרה לכמת ולנטר את השימוש בחומרים בעייתיים בבית החולים ולשמחתי הצלחנו. יש כאן עבודת צוות ובכוחות משותפים תוך התגייסות של רופאים מרדימים צוותי אחזקה והנדסה הצלחנו להוריד את הצריכות והפליטות ולהחליף חומרים בעייתיים . צוות היחידה לבריאות הסביבה בכרמל אחראי ומנהל את כל תחום החומרים הכימיים הנכנסים לכרמל כמו חומרי ניקוי, חומרי מעבדה ותרופות כך שתהיה פגיעה מינימלית לסביבה, גם בהיבטים של  שפכים, פסולת ופליטות לאוויר.

דוד לוגסי מנהל הגנת סביבה בשירותי בריאות כללית הודה לצוות כרמל על שיתוף הפעולה ועל קבלת תעודת ההוקרה מהמשרד לאיכות הסביבה: "הערכתי הרבה למוסדכם על פעילותכם היוצאת דופן בדיווח טביעת רגל פחמנית – גזי חממה. תעודה זו מצביעה על ניהול סביבה ברמה גבוהה השומרת על הכללית ועל מנהליה. יישר כוח על העשייה הרבה ".

ביה"ח כרמל מחזיק בתקן איזו 14001 התקן לאיכות ניהול סביבתי, והוא נחשב כבית חולים ירוק כבר משנת 2013 . בפורום ניהול התקן לאיכות וניהול סביבתי שותפים סיגל זומר המנהלת האדמיניסטרטיבית המשמשת כיו"ר הפורום , הילית שצקין – מרכזת בריאות הסביבה, אלי קיסר – ממונה בטיחות, מיקי רהט – אחראית הרעלים,  וחוה גולדנברג – הממונה על פניות הציבור.

בצילום – צוות איכות הסביבה של כרמל עם התעודה – צילום : אלי דדון

 

עדי ישראלי:
Related Post