X

ביה"ח כרמל חיפה: סיעוד מתקדם

אירה קולומיסקי מונתה כמפקחת הסיעוד של החטיבה הכירורגית בבית החולים כרמל. אירה  שמשה בתפקידה הקודם כמנהלת הסיעוד של המחלקה הכירורגית א'.

"אירה  היא אחות מנוסה וברוכת כישרונות ואני בטוחה שהיא תתרום רבות בהנהלת הסיעוד לטובת צוותי הסיעוד בכרמל בכלל, ולצוותי הסיעוד בחטיבה הכירורגית בפרט," ברכה אהובה טל מנהלת הסיעוד של בית החולים את אירה.

כמפקחת החטיבה הכירורגית  תהיה אחראית אירה על עשרות אחים ואחיות בכל המחלקות הכירורגיות של בית החולים בהם המחלקה האורולוגית, מחלקת עיניים, א.א.ג , המחלקה האורתופדית ופלסטיקה, מחלקת כלי דם, מחלקות נשים ומיון נשים וכמובן המחלקות הכירורגיות א'+ב'.

במסגרת תפקידה אמורה אירה להיות החוליה המחברת בין השטח להנהלה, לדאוג לניהול תכנון והטמעה של פרויקטים חטיבתיים. קידום מעמד הסיעוד בחטיבה, הקשבה והובלה והדרכה של כלל צוותי הסיעוד.

"אני מאמינה כי ניהול משמעו עשייה נכונה של הדברים ומנהיגות משמעה עשיית הדבר הנכון אומרת אירה. הסיעוד מהווה גורם אסטרטגי בבית החולים, לאחות יש את הכוח להשפיע על חווית המטופל ומשפחתו. אחות היא גם החוליה המרכזית והמקשרת בין המטופל ושותפי התפקיד בהובלת רצף הטיפול באשפוז ואחריו. לאחות יש יכולת לשלב בטיפול אינטגרציה של ידע מיומנויות בינאישיות אחריות סמכות ואוטונומיה," מסבירה אירה.

אירה עלתה ארצה ב 89 מאוקראינה עם תואר מהנדסת מכונות וב 1990 התחילה ללמוד סיעוד בכרמל . ב 94 התחילה כאחות מוסמכת בפנימית ב', עשתה קורס טיפול נמרץ ועברה למחלקת התאוששות, ולפני 11 שנה קיבלה את ניהול הסיעוד במחלקה הכירורגית א' . בוגרת תואר ראשון במנהל מערכות בריאות, ותואר שני במדע הזקנה, גרונטולוגיה מאוניברסיטת חיפה.

את החיבור  לטיפול מסור ואוהב בחולים ספגה אירה מהבית. אירה היא בת יחידה להוריה ,לאבא מהנדס ואימא רופאת משפחה ותיקה ומאוד מנוסה שהנחילה לה את האהבה והנתינה לכל חולה ובכל מצב. אירה מגדלת שני כלבים חמודים קוראת המון ספרים אוהבת היסטוריה וחולת שופינג וקניות בכל קניון .

" אני כבר  24 שנים בבית חולים  וכרמל זה הבית שלי, אומרת אירה.  כאן גדלתי וכאן  אני מקבלת את הביטחון שלי. יש לי מצב רוח טוב ויש בי אתה רצון לעזור ולתת. אני אוהבת את המטופלים. מטופל שמחייך אליי, עושה את הצעדים הראשונים לאחר ניתוח ואומר לי שיש לנו מחלקה ובית חולים נהדר זה עושה לי את היום. אני אוהבת את כרמל ואני אוהבת להיות אחות".

אירה בת 53 נשואה לאיליה, מנהל מפעל למיזוג אויר ואימא גאה לשני בנים לאלכס בן 33 רב סרן בצה"ל ויהונתן סטודנט  באוניברסיטת ירושלים.

בצילום – מנהלת הסיעוד אהובה והמפקחת החדשה אירה. צילום: אלי דדון

זהבה הופמן:
Related Post