X

ביה"ח כרמל: חדשנות ברפואת עיניים

בשורה מאירת עיניים במחלקת עיניים בכרמל. במרכז הרפואי החלו החודש לבצע ניתוחי קטרקט מהדור החדש הכוללים השתלה של עדשות פרמיום מתקדמות החוסכות מהמטופל את הצורך במשקפים עם עדשות צילינדר.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

ד"ר אורן טומקינס מנהל מחלקת עיניים – " מדובר בשירות חדש המהווה נדבך נוסף בהבאת קדמת טיפולי העיניים למטופלי חיפה והצפון. מחלקת העיניים בכרמל תמשיך להעניק שירות מקצועי ומתקדם תוך שימוש באמצעים הטכנולוגיים החדישים ביותר ".

ניתוח הקטרקט הינו אחד הניתוחים הנפוצים ביותר מבין ניתוחי העיניים בארץ ובעולם עם אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד של כ 99%. מסביר ד"ר אור בן שאול מומחה ברפואת עיניים ומנתח במחלקת עיניים בכרמל, "קטרקט הוא למעשה עכירות של עדשת העין, מדובר באחד הגורמים המובילים לירידה בראיה. תפקידה של העדשה בעין הוא לרכז את קרני האור כך שנוכל לראות תמונה ברורה. עם העלייה בגיל, העדשה מפסיקה להיות שקופה, והראיה יורדת. בניתוח קטרקט אנו בעצם מחליפים את העדשה הטבעית של העין בעדשה מלאכותית ובכך משפרים את ראייתו  של המטופל ".

 ד"ר היימס וד"ר בן שאול בניתוח צילומים: אלי דדון

ד"ר בן שאול מעדכן כי מטופלים רבים סובלים מבעיה נוספת הנקראת צילינדר (אסטיגמציה). " מדובר בהפרעה בשבירת קרני האור בעין שגורמת לעיוות בתמונה שהמטופל רואה. במקרים רבים מטופלים הסובלים מקטרקט וגם מצילינדר זקוקים למשקפיים לאחר הניתוח, שכן למרות שבניתוח הושתלה עדשה חדשה, שקופה ותקינה, קיים עיוות בראיה הדורש תיקון ".

" עדשה טורית, העדשה החדשה המושתלת במטופלים, מסביר ד"ר בן שאול " היא עדשה מלאכותית שניתן להשתיל בניתוח קטרקט והיא מתקנת גם את הצילינדר של החולה. בניתוח כזה ניתן בחלק מהמקרים לפטור את החולה מהצורך במשקפיים לאחר הניתוח לחלוטין, או להפחית באופן משמעותי את המספר הנדרש ". העדשה החדשנית המושתלת במנותח היא עדשה ייעודית ומתקדמת העוברת התאמות מיוחדות והיא מותאמת ספציפית למבנה העין של המנותח המוזמן בלבד.

" כדי לדעת בדיוק איזו עדשה להזמין, אנו משתמשים, בבדיקות טרום הניתוח,  בשיטות בדיקה והדמיה מתקדמות שבהן החולה עובר בדיקה מלאה של אופטומטריסט מוסמך, מיפוי של הקרנית, בדיקת OCT של קרקעית העין וכמובן בדיקה מקיפה של רופא עיניים מומחה. תפקידן של מכלול הבדיקות הללו הוא גם לוודא התאמה לניתוח וגם להבטיח תוצאה ניתוחית מדויקת וטובה", מסביר ד"ר בן שאול.

במרפאה בכרמל  מתקבלים מטופלים מגיל 18 שהופנו על ידי רופא עיניים לניתוח קטרקט וסובלים גם מצילינדר בינוני לפחות. אין הגבלת גיל לניתוח ובאופן עקרוני ניתן לבצעו בהרדמה מקומית או בהרדמה כללית.

ד"ר מיכאל היימס, מנתח ורופא בכיר במחלקת העיניים בכרמל המבצע את ניתוחי הקטרקט עם העדשה החדשה מסביר כי הסיכונים בניתוח החדש דומים לסיכונים בניתוח קטרקט רגיל. מדובר בניתוח עם אחוז סיבוכים נמוך מאוד והצלחה גבוהה מאוד. תגובת המנותחים הראשונים שעברו את הניתוח החדשני מעודדת, מספר ד"ר היימס. "הראייה שלהם טובה מאוד גם לתחושתם וגם בבדיקות. חלקם לא נזקקים כלל למשקפיים לאחר הניתוח, וחלקם נזקק לתיקון קל. חלק מהחולים נזקקו למשקפיים מאז שהיו ילדים וכעת בפעם הראשונה בחייהם הם לא נזקקים להם לצורך הפעילויות היומיומיות ותגובותיהם מדהימות."

ד"ר אורן טומקינס מנהל מחלקת עיניים צילום: אלי דדון

מנהל המחלקה ד"ר אורן טומקינס מעדכן כי במרכז הרפואי כרמל הוקם מערך ייעודי מסודר המרכז את כל הבדיקות הטרום-ניתוחיות הדרושות לפני הניתוח, מבצע את הניתוחים ואף מאפשר מעקב מסודר ורציף אחר המטופלים בתקופת ההחלמה מהניתוח.

הבדיקות לפני הניתוח נערכות על ידי רופאים בכירים ותוך שימוש במכשור מתקדם ומדויק. הניתוחים מבוצעים על ידי מנתחים מומחים עם ניסיון רב בהשתלת עדשות מסוג זה. בנוסף, האווירה המקצועית בכרמל ותודעת השירות הגבוהה הופכות את חווית הניתוח בכרמל לקלה ובטוחה. בצוות מנתחי הקטרקט עם עדשות הפרימיום  בכרמל נמצאים ד"ר דוד ישראלי , ד"ר מיכאל היימס, וד"ר אור בן-שאול כולם מנתחים בכירים במחלקה מומחים לקטרקט, מחלות הקרנית וניתוחים רפרקטיביים.

מנהל מחלקת עיניים בכרמל ד"ר אורן טומקינס מסכם ואומר כי " השירות החדש של ניתוחי הקטרקט בשילוב עדשות הפרימיום מהווה שלב נוסף בהבאת קדמת טיפולי העיניים למטופלים בחיפה ובצפון. מחלקת העיניים בכרמל תמשיך להעניק שירות מקצועי תוך שימוש באמצעים הטכנולוגיים החדישים ביותר.

בנוסף מעדכן ד"ר טומקינס כי אנו נמצאים כעת במהלך הרחבת טיפולי הקרנית ובכלל זה טיפולים לייצוב הקרנית לחולי קרטוקונוס והשתלות קרנית מתקדמות ".

במחלקת עיניים בכרמל מבוצעים מעל 1000 ניתוחי קטרקט בשנה. חלקם מבוצעים באופן משולב עם השתלות קרנית, ניתוחי גלאוקומה וניתוחים נוספים. כדי להגיע לניתוח הפרימיום נדרשת הפניה לניתוח מרופא עיניים בקהילה. החולה יוזמן בשלב הראשון למרפאת טרום ניתוח קטרקט ושם, אם ימצא מתאים, יופנה למרפאת הפרימיום שם תבוצענה הבדיקות הנדרשות לצורך הזמנת העדשה.

הניתוח נכלל בסל הבריאות עם השתתפות של המטופל בעלות העדשות החדשות , החל מכ-1500 שקל, וכל חבר קופת חולים שנמצא מתאים לניתוח זכאי לקבלו.

דן ליאורי:
Related Post