X

ביה"ח כרמל: זוכרים את האחות הראשית מטיפול נמרץ

באירוע מרגש במחלקה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי כרמל, הוסר הלוט מתמונת פסיפס מיוחדת שנתרמה לזכרה של מי שהיתה האחות האחראית במחלקה רבקה בן שלום ז"ל שנפטרה לפני מספר שנים ממחלה קשה, לאחר 27 שנות עבודה בביה"ח כרמל מתוכם 16 שנה כאחות אחראית במחלקה לטיפול נמרץ.  הפסיפס נתרם על ידי משפחתה.

באירוע השתתפו, מנהל המחלקה ד"ר אריק עדן, מנהלת הסיעוד מירה שטרית, המנהלת האדמיניסטרטיבית של כרמל סיגל זומר , האחיות זיוה ששתיאל ושולי בן הרוש, חוה גולדנברג שהפיקה את האירוע, מנהלת המחלקה לשעבר  ד"ר  סילביאן בורנשטיין ועוד חברים ומוקירי זכרה של האחות רבקה ז"ל.

את תמונת הפסיפס הייחודית הכינה בתה, רינת נוי שהיא אומנית  פסיפס, ותרמה אותה יחד עם תרומה כספית מכל בני המשפחה לטובת המחלקה לזכרה של אימם,. בעלה של רבקה שלומי בן שלום סיפר בטקס בקול נרגש על רבקה אישתו היקרה ז"ל.
" רבקה אהבה לעבוד במחלקה המאתגרת הזאת, היא קבלה אחריות על כל המחלקה והיתה אהובה על כל מכריה ואנשי הצוות. רבקה היתה אישה עדינה אך חזקה ודעתנית, אישה מלאה בנתינה לזולת שזכתה לזהות את יעודה בחיים ולהגשימו בצורה אמיצה , אנחנו שמחים שזכינו להיות לידה".

ד"ר עדן מנהל המחלקה אמר  בטקס "כי רבקה ז"ל היתה מאוד מסורה לצוות החולים ולמחלקה ולמרות הקושי והמורכבות בעבודה במחלקה כמו טיפול נמרץ , רבקה היתה עם המון אהבה ואמפטיה לחולים ולבני המשפחה שלהם". ד"ר עדן הגיע לכרמל מביה"ח הדסה בירושלים בשנת 1999 והאחות רבקה היא זו שקיבלה אותו הכירה לו את המחלקה ועבדה לצידו .

האחות זיוה ששתיאל שעבדה עם רבקה ושמשה כסגניתה שנים רבות,  ספרה על רבקה כדמות אימהית עוטפת ומחבקת שהיתה תמיד קשובה ופתוחה לכל הבעיות של כל אנשי הצוות. " רבקה  הקפידה לשמור על עשייה סיעודית ברמה גבוהה תוך דאגה לקידום אנשי הצוות והכשרתם המקצועית, אני אהבתי אותה מאוד והיא מאוד חסרה לי".

לאחר הסרת הלוט הודתה רינת, ביתה של רבקה ז"ל לכל צוות המחלקה ואמרה " כחלק מהנצחת אימנו שהיתה בעברה אחראית במחלקה. החלטנו כמשפחה להעניק תרומה כספית לטובת המחלקה ובית החולים. מאחר ואימנו ראתה במחלקה כמשפחתה, אנו מוקירים ומעריכים מאוד את פועלם ותפקודם היום יומי של כל צוות המחלקה, אשר נעשה במסירות רבה ".

בצילום – אנשי כרמל ומשפחתה של האחות בן שלום ז"ל בהסרת הלוט – צילום: אלי דדון

זהבה הופמן:
Related Post