X

ביה"ח כרמל: המרצים המצטיינים של ביה"ס לרפואה בטכניון

בבית החולים כרמל לא מפסיקים להצטיין. לראשונה מאז החלה הפקולטה לרפואה של הטכניון בחלוקת פרסים למרצים מצטיינים בפקולטה, הגיע דיקן הפקולטה לרפואה פרופ' שמעון מרום וצוות הפקולטה לבית החולים כרמל לחלוקה אישית של הפרסים למרצים המצטיינים.

פרופ' עופר לביא מנהל מערך נשים ויולדות בכרמל ופרופ' גיורא פילר מנהל מחלקת ילדים הם הזוכים כמרצים מצטיינים תמידית של בית החולים כרמל. כמרצים מצטיינים תמידית, זוכים מרצים שזכו במשך 10 שנים ברציפות בתואר מרצה מצטיין.

בנוסף למרצים המצטיינים תמידית, זכו שורה ארוכה של רופאים בכירים מכרמל מכל קשת המחלקות בתואר היוקרתי של מרצים מצטיינים. המרצים הזוכים הגיעו מהמחלקות ילודים וטיפול נמרץ, המחלקות הפנימיות, מחלקת נשים ויולדות, קרדיולוגיה, רדיולוגיה,. מחלקת א.א.ג וניתוחי ראש וצוואר, נוירולוגיה, הרדמה והתאוששות, כירורגיית חזה ולב, והמחלקה שזכתה במספר הרב ביותר של מרצים, 7 מצטיינים היא מחלקת ילדים של כרמל. למחלקה המצטיינת בהוראה עם הציון הגבוה ביותר נבחרה המחלקה לכירורגיית חזה ולב של כרמל בניהולו של ד"ר ארז שרוני עם הציון של 98.

מנהל ביה"ח כרמל ד"ר אבי גולדברג אמר בטקס כי קיום הטקס בתוך בית החולים נותן  מקום של כבוד לבתי החולים, וזה בהחלט בעקבות מעורבות של הנהלת הפקולטה ובראשה פרופ' מרום. "המגעים של המורים והמרצים עם הסטודנטים משאירים חותם ארוך ומאוד משמעותי בתפיסת הרפואה של התלמידים ואנו בכרמל נמשיך לעשות הכל כדי לתת יותר הן למורים והן לסטודנטים כמו פיתוח מרכז סימולציה חדרי הדרכה לסטודנטים ועוד".

דיקן הפקולטה פרופ' מרום ברך את המרצים המצטיינים ואמר " ישנה תפיסה ישנה של התלמידים של קבלת שירות מבתי החולים אבל צריך לזכור כי יש רק אחד שהוא החשוב ביותר והוא החולה המטופל. כולנו צריכים להיות סביבו ולעבוד עבורו".

סגן הדיקן להוראה פרופ' משה פליגלמן שהוא גם מנהל המערך הקרדיולוגי בכרמל אמר כי " אתם שיושבים כאן אתם המודל הנכון והמצטיין של מרצים ומורים. בכם עשרות סטודנטים בחרו לאורך תקופה ארוכה ואתם מוקד לגאווה לכולנו ".

במהלך הטקס העניקה ד"ר דבי זיסמן יו"ר ועדת הוראה ואקדמיה  בכרמל  תעודת הוקרה מיוחדת לד"ר רחלי נווה – רכזת יחידת החינוך הרפואי בפקולטה על קידום ההוראה ועל העשייה המיוחדת ורבת השנים  שלה לטובת המרצים והסטודנטים .

פרופ גיורא פילר ,מנהל מחלקת הילדים בכרמל המשמש גם כסגן הדיקן וזכה אף הוא בפרס כמרצה מצטיין אמר בשם המצטיינים כי כל מי שכאן יודע ומרגיש שזו זכות ללמד וכי  הטקס הוא הבעת הערכה למורים. פרופ' פילר ציין כי מתוכננים שינויים רבים בתחום הוראת הרפואה לסטודנטים  וכולנו נתברך בהם, ההשקעה בסטודנטים היא הטובה והחשובה לכולנו ".

במהלך הטקס הוזמנו המרצים המצטיינים מכרמל לבמת הכבוד לחצו את ידי דיקן הפקולטה והמנהלים והתכבדו בתעודת הצטיינות של הפקולטה ובשי נאה מתנת בית החולים.

בתום הטקס המרגש עלו דיקן הפקולטה פרופ' מרום וצוותו לסיור מקצועי במחלקה האורתופדית בכרמל בליווי מנהל המחלקה ד"ר בני ברנפלד. בסיור הציג ד"ר ברנפלד לדיקן פרופ' מרום את חוזקות המחלקה בכרמל. את  כמות ניתוחי המפרקים הגדולה ועוד מבחר עבודות מקצועיות שהוגשו לפרסום ע"י רופאי המחלקה. פרופ' מרום סייר במחלקה והתרשם מהיחס החם לסטודנטים והתנאים והשירות הטובים להם הם זוכים.

מנהל כרמל ד"ר גולדברג הודה לדיקן פרופ' מרום וצוותו ואמר כי " לבית החולים כרמל נוכחות משמעותית ביותר בהנהלת הפקולטה עם פרופ' ירון הר שי מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית פרופ' משה פליגלמן מנהל המערך הקרדיולוגי ופרופ' גיורא פילר מנהל מחלקת ילדים המשמש גם כסגן הדיקן. כולם פועלים ללא לאות לטובת כלל הסטודנטים, מתוך כוונה לספק להם חווית לימודים מוצלחת ואיכותית, ומביאים כבוד ויקר לבית החולים כרמל ".

בצילום – מצטייני כרמל של הפקולטה לרפואה – צילום: אלי דדון

זהבה הופמן:
Related Post