X

ביה"ח כרמל: די לאלימות נגד נשים

צוותים רבים של רופאים אחיות עובדים סוציאליים ועובדי מנהל יחד עם בכירים בהנהלת בית החולים בוועד העובדים וועד הרופאים עמדו יחד כתף לכתף לדקת דומיה לזכר 24 הנשים שנרצחו השנה. כולם נאספו בלובי הראשי של ביה"ח כשהם נושאים שלטים שחורים וכל עובד עונד על בגדיו מדבקה אישית –  די לאלימות נגד נשים .

העוסי"ת ענת גורן גדות  מרכזת הועדה למניעת אלימות במשפחה בביה"ח כרמל אמרה מול כל הנאספים, " לנו כעובדי מערכת הבריאות יש תפקיד מרכזי באיתור וטיפול בנשים נפגעות אלימות. לכולנו כאן כצוות ביה"ח יש תפקיד משמעותי וחשוב באיתור נשים אלה, טיפול בהן ואבטחת סביבה בטוחה עבורן. אני כמרכזת הוועדה מזמינה כל אחד ואחת מכן לפנות אלי או לעובדות הסוציאליות בכל פעם שנדלק אור אדום  בכל שאלה או בהתלבטות שיש לכם ".

פנינה וולף יו"ר וועד העובדים בכרמל אמרה  " 24 נשים נרצחו על ידי הבעל או קרוב משפחה מאז תחילת 2018  אחת מכל שלוש נשים בישראל היא קורבן לאלימות, עובדי המרכז הרפואי כרמל  מצטרפים למחאה הארצית ואומרים היום בקול תקיף, די לאלימות נגד נשים".

אסיפת המחאה בכרמל התקיימה כחלק מהמאבק והמחאה שהתקיימו בכל רחבי הארץ  נגד הטיפול באלימות כלפי נשים, המחאה כללה שביתות במקומות רבים שלוו בהפגנות ואירועים רבים בעשרות מוקדים ברחבי הארץ.

ד"ר אבי גולדברג מנהל המרכז הרפואי, אמר בעצרת המחאה לעובדים,  "חשוב לנו כמשפחת כרמל להפגין עוצמה ולהוכיח שאי אפשר להתעלם יותר מהסוגיה הכואבת הזו, זו מחאה שבאה מתוך כלל החברה, מתוכנו. ואנו באנו להגיד לא עוד, אלימות כנגד נשים לא תהיה. זה תלוי בנו. לא להסתיר את האלימות במחשכים, לחשוף אותה, אם אנחנו עדים לאלימות אצל השכן, אצל חברים, לתת לגיטימציה לנשים שחשופות לאלימות ולהגיד די. כולנו צריכים לחשוב מה אנחנו יכולים לעשות כדי למגר את התופעה הקשה הזו,  אני מאחל לכולנו שנמצא את הכוחות ונמשיך במאבק הזה עד שנשיג את השינוי בחברה בישראל".

בתמונות – עובדי ביה"ח כרמל במחאה נגד אלימות הנשים – צילום אלי דדון

 

זהבה הופמן:
Related Post