X

ביה"ח כרמל: ביקור מקצועי של חטיבת בתי החולים של הכללית

סמנכ"ל חטיבת בתי חולים של הכללית פרופ' מיקי שרף מלווה בצוות הבכיר של החטיבה הגיעו לביקור מקצועי בבית החולים כרמל. את הסמנכ"ל וצוותו ליוו מנהל ביה"ח ד"ר אבי גולדברג וחברי הנהלת בית החולים.

את הביקור והיום פתח ד"ר גולדברג בהצגת המפה האסטרטגית של כרמל, חוזקות ביה"ח והמשך הובלת כרמל במדדי האיכות הלאומיים. בין הפרויקטים הרבים שבכרמל  ציין ד"ר גולדברג את מערכת  " כרמל אונליין ", מדובר במערכת חדשה בפיתוח ומחקר משותף של כרמל והטכניון המציגה למטופל הממתין במיון באמצעות הסמארטפון שלו את זמני ההמתנה שלו בעמדות המיון השונות ,מה מצב הבדיקות הבאות, מה הסטטוס שלו ועוד.

ד"ר שרון אלרעי סגנית המנהל ומנהלת האיכות והבטיחות של כרמל הציגה את עבודת המערך ואת העבודה בהקמת מערכות בקרה קבועות תוך רתימת השטח לחשיבות האיכות והבטיחות. ביצוע מבדק מיני jci  ופיתוח מנגנון לריענון ידע של צוות ביה"ח.

סגן המנהל ד"ר גיל לביא ומנהלת הסיעוד אהובה טל  הציגו להנהלת החטיבה תוצאות יפות  בפרויקט מניעת זיהומים ואת מגוון הפעילויות הרבות הננקטות בכרמל כדי לצמצם את נגע הזיהומים. "המטרה שלנו היא צמצום של יותר מחצי ברכישת חיידקים עמידים תוך שנה מתחילת הפרויקט" אמר ד"ר לביא.

מנהלת הסיעוד אהובה הדגישה כי מדובר בהובלת תהליך אסטרטגי מוסדי רב מקצועי הכולל ומקיף את כל עובדי ביה"ח מנהלים מטפלים משנעים וצוות. סיגל זומר המנהלת האדמיניסטרטיבית הציגה את פתיחת ״ביה״ח – יום״ המתוכננת לתחילת  2019. מדובר באחד הפרויקטים הגדולים והמורכבים שנעשו בכרמל לטובת המטופל בעלות של עשרות מיליוני ש״ח. במסגרת הרה ארגון בכל חדרי הניתוח והפעולות ועם פתיחת ביה״ח יום יתווספו לכרמל עוד  3 חדרי ניתוח גדולים ואיכותיים עם מיטב הציוד והטכנולוגיה לביצוע כל סוגי הניתוחים עד אפשרות אפילו לניתוח לב פתוח. בנוסף ציינה גב׳ זומר כי יתווספו עוד חדרי פעולות מודרניים לביצוע בדיקות גסטרו בדיקות של מכון הריאות ועוד. בנוסף תיפתח עמדת קבלה חדשה ומעוצבת לטובת החולים ונבנתה יחידת התאוששות גדולה ומתקדמת.

קרן מרום מנהלת השירות וחווית המטופל הציגה את פרויקט "מועצת מטופלים" שהוקם ומופעל לאחרונה בכרמל. מדובר בפרויקט ייחודי בו יושבים ושותפים  מטופלים ששוחררו לאחרונה מבית החולים יחד עם רופאים וחברי הנהלה ומעלים את חוות דעתם מהזווית האמיתית שלהם. הם מספרים בגוף ראשון כיצד מרגיש וחווה המטופל בחדרי המיון ובמחלקות השונות. " הזווית שאנו מקבלים מהמטופלים מלמדת אותנו המון ומאפשרת לנו לשפר את השירות מהמקום הכי נכון ומדויק עבורם"  הסבירה קרן מרום.

צוות הפגייה של כרמל בניהולם של פרופ׳ אבי רוטשילד ומנהלת הסיעוד ליאור שקד הציגו את התוכנית החדשה בפגיית כרמל למניעת דימומים תוך מוחיים. בלב הפרויקט תוכנית התערבות ייחודית הנקראת ״שומרי הראש״ והיא מוטמעת בתהליך ההתערבות של צוות פגיית כרמל כדי להציל כמה שיותר פגים. פגיית כרמל זכתה זו השנה הרביעית ברציפות בתואר הפגייה המצטיינת בישראל.

פרופ' עופר לביא מנהל מערך נשים ויולדות הציג את חוזקות מערך הנשים בכרמל שהוא ייחודי בצפון הארץ ומשלב עבודה של אותו צוות רופאים גם בביה"ח בכרמל וגם במרחב הצפוני בלין זבולון ובפריפריה. "באופן כללי יש ירידה בכמות הלידות בחדרי הלידה בארץ ציין פרופ לביא, אבל אצלנו בכרמל ישנה עליה משמעותית והשנה יגיעו בכרמל לקרוב ל 4000  לידות. שיא של כל הזמנים".

מנהל מחלקת ילדים פרופ' גיורא פילר פירט את תעודת הזהות המחלקתית על מגוון האפשרויות והשירותים הרבים שהיא מספקת כמו חדר מיון ילדים, מחלקת אישפוז רחבה, חיבור לקהילה ואשפוז יום חדש המעניק טיפול ליותר מ -1000 ילדים בשנה. למחלקה היצע מאוד רחב של רופאים מומחים במגוון תחומי התמחות  כמו גסטרו, ריאות, זיהומיות, אלרגיה והיא אחת המחלקות הכי מבוקשות בארץ להתמחות ברפואת ילדים. המחלקה ממוקמת במקום שני ארצי בסקרי שביעות רצון מטופלים.

בנוסף למצגות ההנהלה והצוות הרפואי יצאו אנשי החטיבה לסיור שטח בביה"ח  והתרשמו מהבינוי וההכנות האחרונות לקראת פתיחת ביה"ח יום . הם גם השתתפו ב"חדר בריחה" מיוחד שהוקם ע"י צוות האיכות  במסגרת יום האיכות והבטיחות שנערך לאחרונה בכרמל.

למנהל החטיבה פרופ' מיקי שרף התלוו לביקור בכרמל: דר' זיו רוזנבוים ראש אגף טכנולוגיות רפואיות, ד"ר לילי פרלמן אחות ראשית וראש אגף סיעוד בתי חולים, דר' ירון מושקט ראש אגף רפואה, משה גרליץ מנהל המח' לארגון ושיטות ומידע, נתנאל רייכר עוזר הסמנכ"ל, שלום גליבטר  רפרנט תקציבים בחטיבה ואבי אלמוג  מנהל רכש ציוד ומעבדות.

בסיומו של היום הגדוש סיכמה לילי פרלמן מנהלת הסיעוד של החטיבה שהתחדשה לאחרונה גם בתואר ובתפקיד אחות ראשית של הכללית ואמרה כי כרמל בולט באווירת האיכות והבטיחות שלו  וציינה במיוחד את פרויקט הזיהומים המקיף שנעשה בכרמל.

סמנכ"ל החטיבה ד"ר מיקי שרף סיכם את הביקור ואמר " נחשפנו כאן במהלך היום ליצירתיות ולעוצמה של כרמל , יש כאן עובדים מסורים המחויבים למטופלים והנהלה תומכת. כרמל הוא בהחלט בית חולים שהוא גאווה לכללית וגאווה לכולנו".

בצילומים – הנהלת החטיבה והנהלת כרמל בביקור בביה"ח כרמל – צילום : לי דדון

 

 

 

 

 

 

 

 

 

זהבה הופמן:
Related Post