X

מנכ"ל הכללית: חלק שבחים לבית החולים כרמל

" זה היה ביקור מוצלח, בבית חולים מוצלח"  כך סיכם  מנכ"ל הכללית את הסיור שערך בבית החולים כרמל. המנכ"ל נועז בר ניר הגיע לביקור ראשון בבית החולים כרמל כשאתו גם פרופ' מיכאל שרף סמנכ"ל וראש חטיבת בתי החולים, גדי כהן סמנכ"ל וראש חטיבת הלוגיסטיקה התשתיות ומערכות המידע ,מיכל קיזלשטיין דוברת הכללית ובכירים נוספים.

מנהל ביה"ח ד"ר אבי גולדברג סקר בפני המנכ"ל את עיקרי פעילות בית החולים והציג את חוזקות כרמל בהם החיבור החזק והמיוחד לקהילה ותרבות של שירות איכותי ומוביל, מצוינות רפואית ומרכזי מצוינות אזוריים וארציים.

סגנית המנהל ד"ר שרון אלרעי הציגה את מערך ונושא בטיחות המטופל והאיכות הרפואית והמהלכים לקידום תרבות של איכות ובטיחות, ע"י למידה ארגונית, הדרכה ומחקר תוך תמיכה בצוותים בזיהוי והערכת פערי איכות ובטיחות.

סגן המנהל ד"ר גיל לביא הציג את פרויקט "המצפן המחלקתי"  פרויקט ייחודי להערכת המחלקות ובנוסף הציג שימוש מושכל בתרופות ובאנטיביוטיקה בבית החולים.

את האתגרים במניעת זיהומים הציגה אהובה טל מנהלת הסיעוד שעדכנה על הנעת תהליך אסטרטגי מוסדי רב-סקטוריאלי ועל הובלת שינוי תרבותי בתחום מניעת הזיהומים בבית החולים. "היחס למטופל ומשפחתו הוא אבן בסיס אצלנו בכרמל והוא נעשה תוך שיתוף ועדכון המטופל במצבו ובטיפול הרפואי שלו ", הציגה מנהלת השירות קרן מרום . בנוסף הציגה גב' מרום מערכת חדשה בפיתוח משותף של כרמל והטכניון  המספקת מידע עדכני אונליין לטלפון הנייד של מטופל בחדר המיון (מלר"ד), המעדכן אותו בזמן אמת בשלבי הטיפול שלו כולל נתוני זמנים מדויקים.

כמון כן הציגו חברי הנהלה נוספים בנושאי שימוש מושכל במשאבים בשיתוף מחלקות בית החולים ובנושאים שונים בפיתוח המשאב האנושי וניהולו. בהמשך התקיים סיור של המנכ"ל בבית החולים.

במערך הקרדיולוגי של ביה"ח קיבל סקירה של מנהל המערך פרופ' פליגלמן והתרשם ממערך הצנתורים של כרמל, ביקר חולים במחלקה הקרדיולוגית וב- CCU  , קיבל סקירה על הסורק הלבבי של – ARINETA  הנמצא בפיתוח בכרמל. משם עבר הצוות לביקור במכון הדימות ובמכון הריאות שנבחר השנה כמרכז מצוינות ארצי של הכללית, ושמע סקירה על הפעילות המיוחדת בתחום רפואת ריאות פולשנית ממנהל המכון פרופ' יוחאי אדיר וצוותו.

המנכ"ל פגש את מנהל מכון הדימות פרופ' פלד וקיבל סקירה רחבה על המובילות של כרמל בתחום ה- CT  ועל תכניות לקידום מערך הדימות לטובת החולים בכרמל ובמרחב חיפה וג"מ.

המנכ"ל ביקר גם ביחידת האספקה הסטרילית והתרשם מהחידושים ובעיקר ממחשוב היחידה.  בהמשך ביקר באגף נשים ויולדות ובפגיה שם פגש את פרופ' לביא מנהל האגף שהציג לו את הפעילות ואת אתגרי המערך. פרופ' לביא עדכן כי השנה שעברה היתה שנת שיא בלידות  עם מעל  3700 לידות בכרמל והשנה מסתמן גידול נוסף והדגיש את הקשר והחיבור  המיוחד לקהילה.

בנוסף סייר המנכ"ל גם בבניין כרמל וישן וביקר במחלקה הגריאטרית במרפאות החוץ וביחידה לרפואת הקהילה. לפני סיכום, הציגו ד"ר גולדברג והמנהלת האדמיניסטרטיבית סיגל זומר למנכ"ל את  תכנית  הפיתוח המתבקשות לבינוי ומכשור רפואי בכרמל.

מנהל המרחב רו"ח אלי כהן ציין לשבח את שיתוף הפעולה הייחודי בין כרמל לקהילה במרחב שהוזכר ע"י כל מנהלי המחלקות שהשתתפו בסיור המנכ"ל והציג בין השאר את הפרויקט של ייעוץ וירטואלי מתקדם בין מומחי כרמל לרופאים במרפאות הראשוניות בקהילה,

את הביקור סיכם המנכ"ל בר ניר ואמר כי כרמל  הינו בית חולים מוצלח עם יחידות רפואיות מצוינות.  " ראיתי כאן רוח צוות טובה לכל רוחב בית החולים ובכל התחומים. אתם דוגמא וסמל לשיתוף פעולה ואינטגרציה מרחבית מוצלחת, עם רופאים מצוינים וצוות איכותי כשהכל מוכוון לטובת רפואה טובה ושירות מעולה לטובת כלל המטופלים".

בצילומים – מנכ"ל הכללית בר ניר עם מנהל כרמל ד"ר גולדברג בסיור בביה"ח  – צילומים: אלי דדון

 

עדי ישראלי:
Related Post