X

ביה"ח כרמל בחיפה: מאירים עיניים לילדים

" יש מחלות עיניים כמו עין עצלה שחייבים לטפל בהן בילדות אחרת הן הופכות לליקוי ראיה קבוע לאורך כל החיים. לכן החשיבות באבחון ובטיפול במחלות עיניים בילדים היא גדולה ומרכזית". כך אומרת ד"ר עלוית וולף מומחית ברפואת עיניים בילדים, שנכנסה החודש לתפקידה החדש כמנהלת היחידה לרפואת עיניים במרכז הרפואי כרמל.

היחידה לרפואת עיניים בילדים היא חלק ממחלקת עיניים במרכז הרפואי כרמל בניהולו המוצלח של פרופ' אורן טומקינס.

ד"ר עלוית וולף בודקת ילדה במרפאת עיניים ילדים בכרמל

פרופ' טומקינס: " מחלקת עיניים בכרמל והיחידה לילדים הן דוגמא לשילוב מוצלח של חדשנות ורפואה קלינית מתקדמת, ד"ר וולף מביאה איתה לתפקיד ניסיון וידע רב הן בתחום קליני והן בתחום החדשנות ואני מאחל לה הצלחה רבה".

ביחידה לרפואת עיניים ילדים בכרמל בניהולה החדש של ד"ר וולף עובדים כיום  3 רופאים מומחים. צוות רופאי היחידה רואה ומטפל במאות ילדים בכל חודש מכל צפון הארץ הוא נמצא גם במרפאות הקהילה לטובת מטופלי כללית, והוא מנתח כ 200 ניתוחי עיניים בילדים וכן ניתוחי פזילה במבוגרים בכל שנה. היחידה מעורבת גם במחקרים ובפרויקטים חדשניים של פיתוח טכנולוגיות לשיפור הטיפול והאבחון בילדים כמו עין עצלה ועוד.

ד"ר עלוית וולף למדה רפואה בטכניון בחיפה וסיימה התמחות ברפואת עיניים בכרמל בשנת 2008. היא סיימה בהצלחה "התמחות על" ברפואת עיניים של ילדים ופזילה בביה"ח לילדים בוושינגטון ארה"ב, וחזרה לכרמל כרופאה בכירה.

ד"ר וולף שמשה כיו"ר חוג עיניים ילדים באיגוד רופאי העיניים בישראל במשך 2 קדנציות עד לשנת 2022 והייתה מיוזמות הקמת ביה"ס הישראלי הייחודי לאורתופטיקה תחת ההסתדרות הרפואית ותחת האיגוד הישראלי לרפואת עיניים.

כחלק מתפקידה בביה"ח כרמל ד"ר וולף תצטרף כמנהלת רפואית במערך החדשנות של ביה"ח בניהולה המוצלח של ד"ר שרון קמה. שם תוביל ד"ר וולף בצוות את תחום פיתוח מיזמים וקשרים עם חברות טכנולוגיות, הגברת השת"פ עם האקו סיסטם בתחום הבריאות ותתרום מניסיונה המקצועי והידע בתחום לטובת המערך.


ד"ר וולף חזרה לאחרונה משנת השתלמות בטכנולוגיה עילית ברפואה, שם נחשפה לתחומים שונים של תעשיית הרפואה מתחומי הפארמה מכשור רפואי ורפואה דיגיטלית.  ד"ר וולף הובילה בכרמל את צוות הרעיון של מיזם ה EYESEE – מיזם חדשני למעקב וטיפול בעין בעצלה מרחוק, המיזם פותח במסגרת התוכנית מאתגר לפתרון בכללית וזכה ונבחר למקום הראשון בארץ והוא נמצא כעת בשלבי פיתוח . בנוסף מובילה בימים אלו ד"ר וולף פרויקט יזמות נוסף של בדיקות ראייה חדשות מרחוק , פרויקט שזכה בתמיכת משרד הבריאות והוא נמצא כעת בשלבים מתקדמים.  

ד"ר עלוית וולף עם ד"ר אבי גולדברג וצוות הנהלת ביה"ח בטכס קבלת המינוי צילומים: אלי דדון וירון חזן

ד"ר וולף מסכמת ואומרת , " אני מאמינה שתחום רפואת העיניים בילדים הוא קריטי וחשוב מאוד לאוכלוסייה בישראל. בכל מדינת ישראל ישנם רק כ 40 רופאים מומחים ברפואת עיניים בילדים. ישנן מחלות ומצבים שניתן לטפל בהם רק בילדות כמו עין עצלה וקוצר ראיה ולכן חשוב לטפל בהן בילדים. יש לנו ביחידה צוות רפואי הכולל 3 רופאים מומחים בעיניים ילדים, שני אורתופטיסטים ורופא מומחה נוסף שעובר השתלמות בעיניים ילדים ביחידה. בנוסף ישנן מרפאות ייחודיות לטיפול בקוצר ראיה ואובאיטיס בילדים. הצוות והשירות הניתן ע"י  היחידה הוא ברמה ובאיכות מקצועית ורפואית הגבוה ביותר שכולו עומד ומוכן לטובת כלל ילדי חיפה והצפון. אני מאמינה שע"י שיפור הנגישות והשירות הגדלת המשאבים נוכל לתת מענה מקצועי ויעיל לכמות גדולה יותר של ילדים ומטופלים ".

ד"ר עלוית וולף מנהלת היחידה החדשה לרפואת עיניים בילדים בכרמל בת 49 תושבת נופית נשואה לאסף רופא שיניים במקצועו. ואימא מסורה ל 3 בנים גיא בן 23 רון בן 20 וברק בן 14.

דן ליאורי:
Related Post