X

ביה"ח כרמל בחיפה: הפגייה הטובה בישראל

הישג חסר תקדים  בכרמל. זו שנה החמישית ברציפות בה נבחרה הפגייה של ביה"ח לאחת מחמשת הפגיות המובילות בישראל ובמקום הראשון בפגיות בקטגוריית בתי החולים הקטנים. כך קובע משרד הבריאות בבדיקת איכות של כלל הפגיות בישראל.
בטקס מרגש בהנהלת משרד הבריאות בירושלים הוענקו השבוע תעודות ההצטיינות לצוות הפגייה של כרמל.  " אתם גאווה גדולה לכולנו ", אמרה בטקס אהובה טל מנהלת הסיעוד של כרמל.

בטקס רב משתתפים בלשכת סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן בהשתתפות בכירי המשרד הוכתרו הפגיות הזוכות. את כרמל ייצגו בגאווה, סגן מנהל ביה"ח כרמל ד"ר רוני דיוקמן, המנהלת האדמיניסטרטיבית סיגל זומר, מנהלת הסיעוד אהובה טל מפקחת הסיעוד שושי קליין יחד עם הצוות הבכיר של פגיית כרמל בניהולו של פרופ' אבי רוטשילד, מנהלת הסיעוד ליאור שקד ועוד רופאים ואחיות ואנשי צוות.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ברך את צוות פגיית כרמל ואמר ," הצבנו לעצמנו יעדים ואני שמח לראות שבתי החולים יחד עם המשרד מגיעים להישגים מרשימים בשיפור מתמיד הן בנושא הפגיות והן בנושא מניעת הזיהומים ".

  צוות פגיית כרמל בקבלת תעודות ההצטיינות בירושלים

"הפגייה בכרמל היא סוג של חממה משפחתית בה אנו דואגים אישית לכל פג ולכל משפחה" אומר פרופ' אבי רוטשילד מנהל מחלקת ילודים ופגים במרכז הרפואי כרמל. במסגרת המחלקה מקיימת מרפאה ייחודית להתפתחות פגים משוחררים, המאפשרת טיפול התפתחותי ברציפות על ידי צוות המוכר להורים עוד מתקופת האשפוז. "מכון התפתחות" המחובר למחלקת אישפוז בבית החולים לא קיים ברוב בתי החולים בישראל, ומנהלת אותו בכרמל ד"ר מרינה סולובייצ'יק.

ייחודה של הפגייה בכרמל מתבטא בשילוב של צוות סיעודי ורפואי מהאיכותיים בארץ , מכשור וציוד המתקדמים בעולם ומעל הכל לב אוהב ויחס חם לתינוק ומשפחתו. בפגייה בכרמל משרת צוות רב מקצועי המורכב מכוחות סיעודיים, פרא-רפואיים ורפואיים מהטובים בתחום בישראל. הקשר המופלא בין הפגייה לחדר לידה ומחלקת יולדות בניהולו של  פרופ' עופר לביא, מהווים גם הם תרומה מכרעת לחוויית הלידה הנתמכת שמספקת המסגרת המשותפת.

הדירוג והציון בבדיקות משרד הבריאות לאיכות הפגיות נקבעו על פי מדדי איכות, שיפור בתקינת כח אדם והשקעה בתשתיות ובציוד.

"המחלקה שלנו מצליחה לשמור על אחוז נמוך במיוחד של זיהומים נרכשים, נתונים המצביעים על  רמת טיפול מצוינת  בפגים במחלקה". אומר פרופ' רוטשילד מכרמל, "אנו מקפידים עם כל המבקרים וכל הצוותים על לבוש מתאים בכניסה לפגיה , על רחיצת ידיים, על טכניקות עיקור מיוחדות, והכל כדי להימנע מזיהומים, זהו בהחלט נושא קריטי. הזיהומים הם אחד האויבים הגדולים שלנו בבתי החולים, ובעיקר אצל פגים שמערכת החיסון שלהם מאד חסרה בגילם. ואנחנו עושים הכל כדי למגר אותם" אומר פרופ' רוטשילד.

ליאור שקד מנהלת הסיעוד המסורה של הפגיה אומרת כי " "אנחנו ממשיכים להתעדכן ולהתקדם כל הזמן  כדי לעמוד בקו אחד עם הידע העדכני ביותר הקיים בארץ ובעולם. בנוסף אנחנו כל הזמן  מכשירים את הצוות כאן בכרמל כדי  שנוכל לתת את הטיפול האישי  והאיכותי ביותר "

ד"ר אבי גולדברג מנהל ביה"ח כרמל ציין בסיפוק רב את תוצאות  משרד הבריאות. " אין ספק כי בחירת פגיית כרמל כמצטיינת ארצית זאת הפעם החמישית ברציפות היא נדבך חשוב ומרכזי בהיות ביה"ח כרמל מוביל באיכות. אנו מובילים בבדיקות מדדי האיכות של משרד הבריאות, מובילים בשירות בתחושת המטופלים כי הם בידיים טובות, ובעוד סקרים ומדדים רבים. אני בטוח שיחד נמשיך להעניק למטופלים שלנו בחיפה ובצפון את האיכות הרפואית הטובה ביותר כפי שהם ראויים לה ". מסכם מנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג.

בצילום –צוות פגיית כרמל בעבודה בפגיה                 צילומים: אלי דדון  – בית חולים כרמל

 

 

 

 

 

 

 

זהבה הופמן:
Related Post