X

אצבעו של ה"גריל מן" נלכדה במכונה לטחינת בשר – מי יפצה?

תפקידו של ה"גריל מן"  במסעדה הוא לצלות בשרים על פס הגריל. אבל לעתים הוא נקרא לסייע במקום אחר במטבח. כך קרה  לתושב בני ברק באמצע שנות ה-20 לחייו שהזועק לטפל בתקלה במכונת טחינת בשר במסעדת "שיפודי צפורה" בתל השומר שבה הועסק ונפגע בידו

. באמצעות עו"ד כרמי בוסתנאי, מומחה לתביעות נזקי גוף, הגיש ה"גריל מן" תביעה פיצויים לבית המשפט המחוזי בת"א כנגד  החברה שהיא בעלת המסעדה ומעסיקתו של הנפגע וחברת הביטוח מנורה  שביטחה את החברה.

המקרה אירע לפני כשנה בשעות הבוקר, כאשר ה"גריל מן" נקרא על ידי  אחראי המשמרת והקצב לחלק האחורי שלח המטבח לטפל במכונה שנתקעה ולא עבדה. "בזמן שהתובע ניסה לטפל במכונה, הפעיל אותה לפתע הקצב ללא כל התראה. כתוצאה מכך נלכדה יד ימין של התובע במכונה ואצבע 2 נמחצה בין חלקיה הנעים של המכונה במשך דקות ארוכות ונפגעה באופן קשה".

עו"ד כרמי בוסתנאי

 העובד פונה לחדר המיון בתל השומר , אושפז ונותח בידו. לתביעה צורפה חוות דעתו של מומחה רפואי כירורג כף יד, שקבע  בין השאר שנותרה פגיעה עצבית באצבע  ונכות של 28% לצמיתות.

מומחה בפסיכיאטריה  שבדק גם הוא את הנפגע וצירף  חוות דעת קבע כי הוא סובל מהפרעה קשה בתפקוד הנפשי והחברתי, והגבלה קשה של כושר העבודה. סובל " מהפרעה פוסט טראומטית מובהקת עם פגיעה חמורה בכל מישורי התפקוד בעקבות תאונת העבודה שתוארה בדרגה של 40% נכות לצמיתות."

לטענת עורך הדין, המעסיקה לא דיווחה על המקרה לאגף הפקוח על העבודה שבמשרד העבודה והרווחה, כפי שמחייב אותה החוק ". בכך למעשה סיכלה הנתבעת במודע ובכוונה תחילה, קיום חקירה ובירור נסיבות התאונה על ידי גורם מהימן ואובייקטיבי, מתוך חשש מתוצאות החקירה שהייתה מתקיימת על ידי מפקח עבודה, אלמלא נמנעה ממתן דיווח מיידי כחוק" נטען בתביעה.

 עוד נטען  כי התובע סובל  מהגבלת תפקוד קשה ביותר בידו הימנית הדומיננטית, איבד את כושר השתכרותו במקצועו בכל מקצוע אחר לו הינו מסוגל על פי כישוריו הדורש עבודת כפיים או שימוש תקין ביד או בידיים. כמון כן " נכותו הנפשית הגבוהה של התובע אף היא גורמת להגבלת תפקודו של התובע באופן ניכר". התביעה משאירה בידי  בית המשפט לקבוע את גובה הפיצויים שיקבל העובד.

דן ליאורי:
Related Post