X

אלכס אברמוב: אני לא מרגל ולא מאהב

בעקבות כתבה שהופיעה בעיתון "הארץ"  ובה המלצה של הסופר יונתן דה שליט על ספרי ריגול קלאסיים, מצא עצמו איש ההיטק והיזם אלכס אברמוב, העומד בראש רשימת לחיים למועצת עיריית חיפה בעמדת מגננה כשהוא צריך להסביר לכל הפונים שהוא איננו "גיבור  הספר "מינוטאור" של בנימין תמוז.

בכתבה הממליצה על הספר "מינוטאור" נאמר כי מדובר בסיפור על אהבה לא ממומשת בכסות של רומן ריגול. הגיבור הוא אלכס אברמוב, סוכן ישראלי בשנות ה–40 לחייו, המתאהב בנערה לונדונית ושמה תיאה.

אברמוב מצליח לאתר את כתובתה ובמשך שנים שולח לה מכתבים המסתירים את זהותו, אבל חושפים בהדרגה את אישיותו ורגשותיו. בעוד הקשר בין אברמוב  לתיאה הוא בלתי מושג, מפתחת תיאה קשרים אמיתיים עם גברים אחרים, שאותם אלכס אברמוב מנסה לסכל.

אברמוב מוצא בסופו של דבר את האומץ לצאת אל העולם המואר, אך לפני שהוא מספיק לחשוף את זהותו בפני תיאה משהו משתבש. תמיד אזכור את המלים שבהן חותמת תיאה את אחד ממכתביה לאברמוב: "שלך, כפי שהטרף הוא של הנמר". אני שואל את עצמי פתאום: האם כל ספר ריגול הוא גם ספר על אהבה? ותשובתי היא: רק ספרי הריגול הטובים באמת.

"זהו סיפור מעולה אבל במקרה הגיבור יש לו את אותו שם כמו שלי. אני עצמי רחוק מעולם הריגול ועוסק בייזמות הייטקיסטית, בפעילות חברתית והדבר המשותף ביני לגיבור הספר היא העובדה ששנינו חושבים מחוץ לקופסה" אומר אלכס אברמוב החיפאי.

 

עדי ישראלי:
Related Post