X

איך לבחור שואב אבק? 5 טיפים מועילים

אבק הוא מטרד נפוץ, שעלול לגרום גם לתגובה אלרגית בגלל שהוא מביא איתו את קרדית האבק, חרק מיקרוסקופי שקשה להיפטר ממנו. הדרך היעילה ביותר להעלים את האבק ואת הקרדית היא עם שואב איכותי, וכדי לבחור נכון את המכשיר המתאים לכם ביותר כדאי ליישם את 5 הטיפים הבאים.

1. עומד, נגרר או רובוטי? כך תדעו מה מתאים לכם

החלוקה העיקרית של שואבי האבק היא לשואבים עומדים, נגררים ורובוטיים. יש גם שואבי אבק אלחוטיים, שמאפשרים שימוש רציף ונוח.

שואב אבק עומד הוא האופציה האידיאלית לבתים שיש בהם שטיחים גדולים. גם בדירות עם חיות מחמד, ובפרט אלה שמפזרות לא רק אהבה אלא גם שערות, כדאי להשתמש בשואב אבק עומד. קחו בחשבון שהסוג הזה בדרך כלל כבד יחסית, ושחשוב לוודא שהצינור שלהם יחסית ארוך כדי שהשימוש יהיה נוח.

שואבים נגררים, שנקראים גם צילינדר, הם הסוג הכי נפוץ. יש להם יכולת תמרון גבוה ואם הבית שלכם כולל מקומות צרים, או שאתם רוצים לשאוב גם ספות, וילונות ומסילות – זאת האופציה בשבילכם.

שואבי אבק רובוטיים מתאימים למי שלא נמצא הרבה בבית ומעדיף שהאבק יסולק גם בלי שהוא יצטרך לעבוד קשה. בבתים מרובי מכשולים היעילות עלולה להיות יחסית פחות טובה וגם נוכחות של בעלי חיים ושל שערות בעלי חיים בכל מקום מקשה על הרובוט השואב.

2. לא בלי אביזרים

לא משנה איזה סוג בחרתם, חשוב לוודא שהשואב מגיע עם אביזרים חיוניים – ראשים שמאפשרים ניקוי של פינות, ניקוי מסילות וניקוי ריפודים. אם יש לכם רצפת פרקט כדאי לנקות ממנה את האבק עם מברשת עדינה, ולכן מומלץ דגם שמגיע עם מברשת כזו.

3. כלי קיבול עם נפח גדול

שואבי אבק עם כלי קיבול קטנים יאלצו אתכם לעצור את השאיבה באמצע כמה וכמה פעמים כדי לרוקן את הכלי שהתמלא – ויאריכו שלא לצורך את זמן הניקוי של הבית (ובמיוחד אם יש נטייה להצטברות לכלוכים ואבק). עבור בית קטן יחסית תספיק גם קיבולת של 3-4 ליטר, אבל לבתים גדולים כדאי להשקיע בשואב עם יכולות קיבול גבוהות יותר. אם אתם בוחרים בשואב יבש-רטוב, כזה ששואב גם נוזלים, הקיבולת המומלצת היא 15 ואפילו 20 ליטר.

4. כבל ארוך, צינור מתכוונן

אם בחרתם בשואב רובוטי אתם כמובן פטורים מהצורך לדאוג לנוחות השימוש בכלי, אבל במקרים האחרים כדאי לוודא שהכבל ארוך מספיק – אמנם יש נקודות חשמל רבות בכל בית, אבל חבל על הטרחה שבעצירת השאיבה והעברת החיבור לשקע אחר – ושניתן לכוונן את הצינור הטלסקופי.

5. היתרון של הציקלון

ישנן שתי שיטות לביצוע פעולת השאיבה – השיטה הישירה והשיטה הציקלונית. בגישה הראשונה השואב יונק אוויר, מעביר אותו דרך מסנן ופולט בחזרה החוצה את האוויר מינוס החלקיקים הגדולים יחסית. שואבים ציקלוניים משתמשים בכוח צנטריפוגלי שמפריד את הלכלוך מהאוויר ומצמיד אותו לדפנות המיכל – כך שהאוויר שחוזר לחלל שבו אתם נמצאים נקי במיוחד.

עדי ישראלי:
Related Post