X
    Categories: משפט

איך לבחור עורך דין פלילי ?

כשאתם עומדים בפני כתב אישום פלילי או כשאתם מעוניינים להגיש תביעה פלילית, אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שתקבלו היא בחירת עורך הדין הפלילי המתאים לייצג אתכם.
עורך דין פלילי מיומן שנבחר בצורה מדויקת יכול להיות "כלי הנשק" החזק ביותר שלך בעת הניווט במערכת המשפט המורכבת, ולהגן על זכויותיך בצורה הטובה ביותר.
איך לבחור עורך דין פלילי? בואו נעשה קצת סדר!

הערכת המומחיות של עורך הדין

בואו נאמר את זה בצורה הפשוטה ביותר: במדינת ישראל לפעמים נדמה שכל אדם שני הוא עו"ד, ובמילים אחרות – השוק מוצף בבעלי מקצוע בתחום.
חשוב להבין שתחום המשפט הפלילי הוא תחום מיוחד שדורש התמחות ומיומנות רבה, ולכן לא כל עו"ד יתאים לייצג אתכם.
חפשו עורכי דין שיש להם רקורד מוכח בטיפול בתיקים דומים לשלך, ואם אתם יכולים לקבל חוות דעת מחברים או בני משפחה שיכולים להעיד על המומחיות של בעל המקצוע – זה אפילו יותר טוב.
עורך דין פלילי מנוסה יהיה בקיא בנבכי המשפט הפלילי ויפגין הבנה עמוקה של הליכים משפטיים, איסוף ראיות, טקטיקות משא ומתן ואסטרטגיות משפט.


מחקר מקדים על עורך הדין

בצעו מחקר אינטרנטי מקיף ככל האפשר על בעל המקצוע שאתם שוקלים לעבוד איתו, ואם הוא בעל רקורד מוכח, כנראה שיהיה לכם פשוט למצוא עליו מידע.
חפשו ביקורות ועדויות מלקוחות קודמים, הן באינטרנט והן דרך מפה לאוזן, ובדקו משובים גם לגבי כישורי התקשורת, המקצועיות ושיעורי ההצלחה שלו בטיפול במקרים כמו שלכם.
למרות שלעתים אנו כבר מעוניינים להתחיל את התהליך, אל תדלגו על השלב המקדים של ביצוע מחקר מקדים על עורך הדין שלכם!

"כימיה" ויחסי אנוש

תקשורת יעילה בינך לבין עורך הדין שלך היא קריטית, וחשוב לבדוק זאת כבר במהלך האינטראקציה הראשונית ביניכם, בין אם מדובר בשיחת טלפון או פגישה.  
העריכו עד כמה עורך הדין מקשיב לחששות שלכם ומסביר עניינים משפטיים מורכבים בצורה שתוכלו להבין. השקיפות כאן היא חשובה מאוד, מכיוון שעו"ד שאמור לייצג אתכם חייב לדבר בשפה שלכם כך שתוכלו לקבל את ההחלטות הנכונות ביחד איתו.
יחסי אנוש היא תכונה חשובה שאתם רוצים שתהיה קיימת בשפע אצל עורך הדין שלכם!

מבנה שכר ועמלות

הקפידו לעבוד עם עו"ד שמבצע תיאום ציפיות שקוף לגבי מבנה השכר שלו, ורכיבי תשלום נוספים אם קיימים.
במידה ועו"ד הדין לא מצליח להסביר לכם בבירור על מה אתם עומדים לשלם – זוהי נורה אדומה שאין להתעלם ממנה!
תיקים פליליים יכולים להיות תובעניים כלכלית, לכן חשוב להבין בדיוק כיצד עורך הדין גובה תשלום עבור שירותיו.
עורכי דין מסוימים עשויים לגבות שכר טרחה קבוע, בעוד שאחרים עשויים לעבוד על בסיס שעתי או להציע הסכם ריטיינר. ודאו שעורך הדין מסביר לכם גם לגבי ההוצאות הנוספות שאתם עשויים לשאת בהן, כגון אגרות בית משפט או שכר טרחת עדי מומחה.
נקודה נוספת חשובה: הקפידו לקבל בכתב את חוזה העבודה מול עורך הדין שלכם, כדי לא להשאיר מקום לטעויות ואי הבנות בהמשך.

סמכו על האינטואיציה שלכם

בסופו של דבר ובמידה וביצעתם את כל מה שהמלצנו במאמר זה, תוכלו לחבר את כל הנתונים לקבלת תחושת בטן אמיתית ומושכלת לגבי בעל המקצוע.
בעוד שהכישורים והניסיון הם קריטיים, חשוב באותה מידה להרגיש נוח ובטוח ביכולותיו של עורך הדין שלכם. בנוסף שימו לב עד כמה אתם מתחברים לעורך הדין, והאם אתם מרגישים שהוא באמת מבין את האינטרסים שלכם.
באותה נשימה, אנו פחות ממליצים לעבוד עם עורכי דין שמבטיחים "הרים וגבעות" עוד טרם בדיקת התיק, מכיוון שאשליות כאלה נוטות להתנפץ בהמשך הדרך.
העדיפו דווקא את עורכי הדין המדברים בשקיפות, מציגים את כל האופציות ומתנהלים בשיקול דעת מולכם.

לסיכום,
בחירת עורך דין פלילי היא משימה לא פשוטה, ולמרות שלעתים יש חיפזון מסוים לבצע אותה, חשוב לעשות כאן את השיקולים הנכונים.
בחירה פזיזה יכולה להוביל ליחסי עבודה לא בריאים ברמה האישית והמקצועית, ולכן מומלץ לעבור את כל השלבים שצוינו במאמר זה על מנת לקבל את הבחירה הנכונה ביותר.
בחירת עורך דין פלילי מיומן, אנושי ומקצועי תסייע לכם לתמרן במערכת המשפטית, להרגיש שיש מישהו אמין לצידכם, וכמובן לקבל את התוצאות הרצויות ביותר בסוף התהליך.

דן ליאורי:
Related Post