X

אייסקיור תספק מוצריה גם ברוסיה וטאיוון

אייסקיור מדיקל (ת"א: אסקמ), חברה ישראלית למכשור רפואי המשווקת טכנולוגיה להשמדת גידולים שפירים וסרטניים בשד ובאיברים אחרים בטיפול במרפאה ללא ניתוח באמצעות הקפאתם, הודיעה כי קיבלה אישורים רגולטוריים ברוסיה וטאיוון לשיווק ושימוש במוצר ה- ProSenseTM והמחטים (פרובים), ברוסיה ובטאיוון. בנוסף, לאייסקיור מפיצים במדינות אלו אשר עימם התקשרה בהסכמים.

האישורים הרגולטוריים, שהינם לתקופה בלתי קצובה, מאפשרים שימוש במוצרי החברה בטריטוריות כאמור, לטיפול באמצעות הקפאת גידולים שפירים וסרטניים במגוון התוויות רפואיות כגון: שד, ריאות, כליות, עצמות ועוד. על פי נתוני Globocan 2018[1] בשנת 2018 נוספו ברוסיה, כ-543 אלף מקרים חדשים של סרטן – מתוכם 13.2% מסרטן השד וכ-11.3% מסרטן ריאות. על פי Focus Taiwan[2] כמעט 112 אלף איש אובחנו כחולים בסוגי סרטן שונים בטאיוון ב-2017.

הדגמה של טכנולוגיית אייסקיור המחסלת גידולים בשד באמצעות הקפאה

לפני כשבועיים דיווחה אייסקיור על הרחבת שיתוף הפעולה עם קבוצת טרומו גם לתאילנד, נוסף על יפן וסינגפור לצורך הפצה בלעדית של מוצרי החברה בטריטוריה זו בתמורה לכ-7.2 מיליון דולר לתקופה של 6 שנים. ההסכם בתאילנד הוא בנוסף להסכמים שנחתמו עם טרומו ביפן וסינגפור, אשר מביאים יחד את מסגרת ההסכמים המינימלית לכ-20 מיליון דולר. כל אלו, מהווים צעד משמעותי נוסף במימוש האסטרטגיה העסקית של החברה להגדלת המכירות, בין היתר, באמצעות התרחבות לשווקי יעד נוספים והרחבת השימוש בטכנולוגיה של החברה.

אייל שמיר, מנכ״ל אייסקיור: ״אנו שמחים על הכניסה לשווקים נוספים תוך המשך צמיחה בפעילות העסקית. אישורים אלו מצטרפים לאישורים רגולטורים, הסכמים ועסקאות בהיקפים גדולים, בין השאר בהודו, תאילנד, סינגפור, צרפת, גרמניה ובמדינות אחרות בהם אנו יכולים לעשות שימוש בטכנולוגיה להשמדת גידולים במגוון של התוויות, אשר מגדילות משמעותית את השוק הפוטנציאלי מעבר להתרחבות הגיאוגרפית.

אנו ממשיכים במאמצי שיווק בטריטוריות נוספות, פועלים לקבלת אישורים רגולטוריים וכן להרחבת הטיפול בגידולים גם באברים נוספים.".

אייל שמיר, מנכ״ל אייסקיור

תוצאות מחצית ראשונה 2020:

אייסקיור הודיעה ב-31.8.2020 על התוצאות הכספיות למחצית הראשונה של 2020 בה היקף ההכנסות עמד על כ-6.4 מיליון ש"ח, גבוה ביותר מפי 3 מההכנסות מאשר במחצית המקבילה בשנת 2019. בנוסף הכנסות המחצית הראשונה של 2020 גבוהות בכ-12% מכלל ההכנסות בשנת 2019.

בנוסף דיווחה החברה על רווח גולמי של 4.1 מיליון ₪, גבוה פי 8.5 מהרווח הגולמי בתקופה המקבילה בשנת 2019 ויותר מכפול מהרווח הגולמי של כל שנת 2019. החברה מדווחת על צמצום בהפסד, ההפסד הנקי ירד ל-6 מיליון ₪, בהשוואה להפסד של 8.8 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד.

לאחר מועד הדוח, בתחילת חודש אוגוסט 2020, השלימה החברה גיוס של 20.7 מיליון ₪. במסגרת הגיוס פרסמה אייסקיור כי צבר הזמנות ליום ה-30.6.20 וכן למועד הדיווח עומדים על 9.7 מיליון  ₪ ו-9.1 מיליון  ₪, בהתאמה. צבר ההזמנות משקף, בין השאר, את העסקאות וההסכמים הרבים עליהם דיווחה החברה מתחילת השנה, לרבות בתאילנד, סינגפור, גרמניה, ודרום אפריקה.

השימוש בטכנולוגיה של אייסקיור מאפשר השמדת גידולים, שפירים וסרטניים, באיברים שונים, בחדר רופא או בקליניקה רגילה, בפרוצדורה שנמשכת פחות משעה וללא צורך באישפוז לפני או אחרי הפרוצדורה. הצלחת אייסקיור היא, בין היתר, על רקע מגמת האצה למעבר לטיפולים זעיר פולשניים, שאינם מצריכים חדרי ניתוח יקרים, רופאים וצוות רפואי רחב לכל פרוצדורה ניתוחית,  וצורך משמעותי למנוע ולהקטין זיהומים אפשריים בפרוצדורות רפואיות.

אודות אייסקיור מדיקל חברת אייסקיור מדיקל בע"מ (ת"א: אסקמ) הינה חברת מכשור רפואי ישראלית העוסקת במחקר, פיתוח ושיווק של מכשור רפואי לטיפול בגידולים (שפירים וסרטניים), אשר פיתחה מוצרים לטיפול זעיר פולשני בגידולים בשד וגידולים אחרים באמצעות הקפאת הגידול כחלופה לניתוח בבית חולים. הטכנולוגיה מהווה חלופה זעיר-פולשנית יעילה להתערבות ניתוחית להסרת הגידול, על ידי הליך קצר יחסית. המערכת משווקת ונמכרת בעולם, לאחר שקיבלה אישורי FDA ו-CE. לאייסקיור חברה-בת בבעלות מלאה בארצות הברית, אייסקיור מדיקל אינק., ולה משרדים בניו ג'רזי. אייסקיור נוסדה בשנת 2006 ומשרדי ההנהלה שלה נמצאים בקיסריה. www.icecure-medical.com


[1] https://gco.iarc.fr/today/data/factsheets/populations/643-russian-federation-fact-sheets.pdf

[2] https://focustaiwan.tw/society/202006020016

דן ליאורי:
Related Post