X

איחוד האמבולנסים בישראל: התרענו על פגיעה באוכלוסייה המבוגרת

בפניות יזומות של הארגון התריעו חברי איחוד האמבולנסים בישראל, שמחסור בציוד מיגון לחברות האמבולנסים הפרטיות, אשר רובן מעניקות שירותים לבתי האבות בישראל ולקופות החולים מהוה מכשול להמשך העבודה. רק לאחר לחץ גדול ופעולות יזומות של הארגון הצוותים הרפואיים קיבלו מיגון.

בנוסף לכך חוסר שיתוף הפעולה והדרכה של משרד הבריאות היו למכשול נוסף בהתמודדות של החברות, אשר מהוות כ-50% מהכח הרפואי הטרום אשפוזי במדינת ישראל.

צילום: דוברות איחוד האמבולנסים בישראל

לאחר מותם של 11 דיירים בבית האבות משען בבאר שבע הנחה שר הבריאות, יעקב ליצמן, להתחיל במבצע בדיקות יזומות בכל בתי האבות. ההיערכות, שיתוף הפעולה והחשיבה על כלל האוכלוסייה חייבת להתקיים עוד בשלבי ההתחלה ולא רק בדיעבד לאחר תשלום מחיר כבד.

איחוד האמבולנסים בישראל קורא שוב להנהלת משרד הבריאות לשלב ולשתף את החברות הפרטיות במלחמה בנגיף הקורונה.

מנכ"ל איחוד האמבולנסים בישראל, אפי פלדמן: "אנו עומדים בכל התקנים המחמירים ביותר של משרד הבריאות למניעת ההדבקה שבנגיף הקורונה. כמו כן החברות הפרטיות משקיעות משאבים ומאמצים רבים בשמירת בריאות המטופלים.

לצערי אנו מתוודעים ליותר חולים בבתי האבות שנפטרים, נוצר המצב שפעולות מבוצעות באיחור וכתוצאה מכך אנו שומעים בכל יום חדשות עצובות ומצערות. הגיע השעה לשלב את הצווים הרפואיים מהחברות הפרטיות בהערכות המצב, קבלת נתונים מהשטח ובקבלת ההחלטות".

עדי ישראלי:
Related Post