X

אחרי היעדרות של 12 שנים ה"קראון איריס" של "מנו ספנות" עגנה באלניה שבריביירה הטורקית

עגינה ראשונה של אוניית הפאר "קראון איריס" של חברת "מנו ספנות" הישראלית ועליה כ-1,800 נוסעים בנמל אלניה לאחר 12 שנות היעדרות. הנמל שהיה בעבר יעד פופולארי מאוד להפלגות הנופש של החברה, חזר השנה ללוח ההפלגות של מנו ספנות.

ה"קראון איריס" עוגנת במפרץ אלניה. צילומים: בוריס ליפקין

ביום שישי האחרון, היתה התרגשות גדולה של הנוסעים ואנשי הצוות כאשר הנתב של הנמל הטורקי עלה לאוניה "קראון איריס" וניווט אותה אל תוך המפרץ עד לקשירתה לרציף. נציגי הרשות המקומית והסוכן עלו לאוניה וברכו את רב החובל, הצוות הבכיר של ה"קראון איריס" ונציגי מנו ספנות על החזרה לנמל המקומי שידע בעבר עגינות רבות מדי שנה של החברה .

המפליגים הישראלים שירדו לחוף  לטיולים, לקניות ובילויים, זכו לקבלת פנים חמה של הסוחרים באלניה. ברציף המתינו להם אוטובוסים לסיורי חוף עם מדריכים ישראלים.

מבט ממצודת אלניה לעבר המפרץ

משה מנו, שלפני 14 שנה קיבל מראש העיר אלניה את "מפתח העיר" לציון קשריו הטובים עם העירייה, אמר היום "זהו צעד משמעותי של חידוש היחסים התיירותיים הטובים שהיו לנו במשך שנים רבות עם הטורקים. התקבלנו בכבוד ובקבלת פנים חמה. העונה אנחנו מתכננים להגיע עוד כמה פעמים לאלניה ולמרמריס, שני אתרי תיירות מובילים ואהובים על ידי ישראלים, ובעונה הבאה נרחיב את העגינה לנמלים נוספים בטורקיה".

הנוסעים הישראלים שטיילו במהלך היום ועד שעות הלילה המאוחרות בשווקי אלניה ובאתרי תיירות בסביבה, אמרו בשובם לאוניה עמוסים בחוויות ובקניות כי "אלניה היא גן עדן לתיירים".

לפני 14 שנה…משה ואיריס מנו בקבלת עיטור כבוד מראש העיר אלניה

אלניה עיר נופש במפרץ אנטליה, גובלת בהרי הטאורוס המקיפים אותה מצפון. נחשבת לחלק של הריביירה הטורקית לחופי הים התיכון. שילוב של העיר העתיקה וטירת אלינה, שלל חנויות מזכרות, מסעדות ובתי קפה יחד עם העיר החדשה התוססת עם חיי לילה, אטרקציות וגן עדן לקניות.

עדי ישראלי:
Related Post