X

אורולוגיה לילדים: טיפול ביפוספדיאס, אשך טמיר ועוד

להיות הורה זה מדהים, אבל גם עלול להלחיץ, בייחוד כשאנו שומעים מהרופאים מילים גדולות על מומים, מחלות או סכנות שונות לילד שלנו. לשמוע כי הילד שלכם סובל מבעיה בריאותית, ועוד בגיל כל כך צעיר, יכול להיות מטלטל, ולכן חשוב לזכור כי ישנם מומחים בתחום מאוד ספציפי זה של אורולוגיה לילדים, כך שהצעד הבא שלכם הוא ליצור קשר עם מומחה שכזה.

במאמר קצר זה נסביר לכם, ההורים המודאגים, כמה פרטים שיעזרו לכם להבין מה הולך להתרחש בהמשך הדרך במפגשים עם המומחה, כי ידע מרגיע, ידע תומך, ידע עוזר לכם להיות יציבים כפי שהילד שלכם צריך שתהיו, כי באמת, במרבית המקרים תגלו כי יש טיפולים מאוד מוצלחים ואפקטיביים לבעיה שהתגלתה, והטכנולוגיה עומדת לצידנו.

טיפול ביפוספדיאס ותופעות אחרות בילדות

אורולוגיה לילדים כוללת עבודה עם מגוון מחלות, מומים ובעיות, ברמות חומרה שונות, ועם אחוזי הצלחה טובים מאוד. ילדים הם חזקים מאוד, והעובדה כי גופם בצמיחה ועוד לא התקבעו דברים, מאפשרת לגוף להתאושש מהרבה דברים שלנו, למבוגרים, קשה הרבה יותר.

הנה כמה מהבעיות האורולוגיות הנפוצות יותר, שפוגשים הרבה בקליניקה:

  • טיפול ביפוספדיאס – בפני עצמו, מום מולד זה אינו נפוץ, אך הוא השני הנפוץ מבין המומים הקיימים. מדובר בהתפתחות לא תקינה של השופכה אשר נראית כחוסר סגירה חלקי. מום זה מציג 3 דרגות חומרה, החל מבעיה אסתטית בלבד, והלאה לדרגות אחרות. הטיפול יהיה בניתוח, וכדאי לבצעו מוקדם יחסית, כדי לאפשר התאוששות מלאה ולמנוע פגיעה במראה הפין בעתיד.
  • אשך טמיר – עד 5% מהבנים הזכרים נולדים עם אשך טמיר, מה שאומר שהרבה מאוד משאבים הופנו עד כה להבנת התופעה, והטיפול בה. מצב זה אומר כי האשכים לא סיימו (או אפילו לא התחילו) את מסעם מחלל הבטן, בו הם מתפתחים, ועד לשק האשכים. גם כאן מדובר בטיפול כירורגי, ניתוח שמתבצע בין גיל שישה חודשים לגיל שנה (עד גיל 6 חודשים נותנים לגוף הזדמנות לבצע את עבודתו).

מטפלים בילד אצל מומחה

אורולוגיה לילדים הוא תחום מורכב, שכן המפגש עם הילד הוא הרבה יותר מאשר מפגש רפואי טכני. שלא כמו מבוגרים, אשר לרוב יודעים להכיל את ההתמודדות הרגשית עם מה שמתעורר עקב המפגש עם בעיה רפואית, הרי שילדים עדיין לא פתחו את הבגרות הנדרשת בכדי למדר את הרגשות במהלך המפגש עם רופא, גם אם הוא מומחה אורולוגיה.

חששות ופחדים עלולים לצוף הרבה מעבר לפרופורציה ביחס לחומרת המצב, שכן אין לילד את כל המערכות המנטליות, הידע וניסיון החיים, וכל מה שהוא יודע ב מפגש עם רופא זה שמשהו לא בסדר, אצלו. זה מאתגר, מלחיץ ומקשה מאוד על כל המעורבים בתהליך הריפוי, הילד עצמו, ההורים, ואותו אורולוג מומחה אותו תפגשו.

עדי ישראלי:
Related Post