X

אוניברסיטת חיפה בסימן – "מולטי-תואר"

אוניברסיטת חיפה  תקיים את היום הפתוח הראשון שלה לשנת 2019 בסימן מהפכת ה"מולטי תואר" ביום ה', ה-7.2.2019 בין השעות 17:00-20:00 בסימן מהפכת ה"מולטי-תואר".

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

היום הפתוח מיועד הן לנרשמים לשנת הלימודים הבאה, תש"פ, אבל גם לאלה שרוצים להתחיל ללמוד כבר בסמסטר ב' הקרוב, במסלול מיוחד שיאפשר להם לסיים את לימודיהם עם חבריהם שהחלו ללמוד כבר לפני סמסטר. כמו תמיד, היום הפתוח יכלול דוכני מידע והרשמה, הרצאות נבחרות ומפגש עם חברי הסגל,.מי שירשם במהלך היום הפתוח יקבל 50% הנחה בדמי ההרשמה.

כאמור, היום הפתוח יציג את ה"מולטי-תואר", שבמרכזו התפיסה כי שוק העבודה של המאה ה-21 דורש ידע רב תחומי וארגז כלים שכולל יכולות רחבות. שיטת ה"מולטי-תואר" מורכבת משלושה רכיבים: קורסי העשרה לעולם החדש; שילובי חוגים יחודיים; הקניית כלים יישומים.

שילוב החוגים, לשלם הגדול מסכום חלקיו, החל כבר בשנה שעברה, וממשיך לגדול גם השנה: כך למשל, שילוב שבין משפטים וכלכלה יאפשר לבוגרים להיות יותר מ"רק" עורך דין, אלא כזה שיודע לשלב את תחום המשפט עם ידע כלכלי נרחב. השנה משלימים שני הרכיבים החדשים את המהפך מ"תואר רגיל" ל"מולטי-תואר".

החל משנת הלימודים תש"פ תציע האוניברסיטה לכלל הסטודנטים קורסי העשרה לעולם החדש: קורסים בנושאי יזמות, BIG DATA, חדשנות, חשיבה ביקורתית, יצירתיות ועוד. המשמעות היא שגם תלמידים שלומדים מדעי החברה, הרוח או חינוך, לדוגמא, יוכלו ללמוד קורסים בנושאים טכנולוגיים שיעניקו להם יתרון בעולם הטכנולוגי של ימינו. הרכיב השלישי הוא שילוב של קורסים או סדנאות מעשיות, שיאפשרו לסטודנטים לקבל התנסות אמיתית לפני שהם יוצאים לשוק העבודה.

"הסתיימו הזמנים שבהם בוגר או בוגרת של אוניברסיטה לא קיבלו כלים טכנולוגים או כלים חישוביים. ומצד שני, בוגרים שלא יודעים דברים בסיסיים במדעי הרוח. האתגרים של המאה ה-21 הם אתגרים מורכבים ורבי ממדים והבוגרים שאנחנו רוצים להוציא הם בוגרים מורכבים ורבי ממדים", אמר פרופ' גוסטבו מש, רקטור האוניברסיטה.

קרדיט צילום: אוניברסיטת חיפה

 

עדי ישראלי:
Related Post