X

אהרון קרוב: "החיבוק שלכם הוא מה שנותן לי כוח להתקדם קדימה"

לרגל יום ההוקרה הלאומי לנפגעי צה"ל, חניכות מרכז הנוער של OU ישראל בבית שמש ערכו טקס לכבוד הנפגעים בעיר. ראש תחום הבוגרים בארגון, אהרון קרוב, שנפצע אנושות במבצע עופרת יצוקה, סיפר את סיפורו האישי בחולון: "כשאתם רואים פצוע צה"ל, תעריכו אותו – זה מה שייתן לו כוח"

יום ההוקרה הלאומי לנפגעי צה"ל מתקיים בכל שנה בתאריך העברי בו הוכרזה בעצרת האומות המאוחדות על ההחלטה על הקמת מדינה ליהודים בישראל, היום המכונה "כ"ט בנובמבר". הממשלה החליטה לפני כ-8 שנים כי יום זה יצוין כיום הוקרה ממלכתי בו מדינת ישראל כולה מצדיעה לפצועי צה"ל, במטרה להראות כי נפגעי צה"ל הם אלו שנלחמים ומוסרים את נפשם וגופם למען תקומת העם והארץ.

את יום ההוקרה הממלכתי ציינו בארגון OU ישראל במספר דרכים ובשיתוף מרכזי הנוער שמיועדים לבני נוער מהפריפריה החברתית והגאוגרפית בישראל. בראשונה, השתתפו חניכות מרכז הנוער בבית שמש בטקס העירוני להוקרת הפצועים בעיר.

אהרון קרוב ב"סיפור חייו" צילומים:OU ישראל

"אנו רוצים להכיר טובה ולהוקיר אנשים יקרים שנתנו כמעט הכל עבור תקומתה ותחייתה של המדינה שלנו" אמרה אחת החניכות בטקס. "אצל חלקם ניתן לראות את הפציעה בגוף, אצל חלקם הפציעה הפיזית נסתרת ואצל אחרים לא ניתן לראות את הפציעה כלל, כי הנפש שלהם היא זו המתמודדת יום יום. יום זה מבטא את החובה הציבורית והמוסרית שלנו כחברה, כלפי אחינו היקרים אשר נושאים בגופם ובנפשם את מחיר התקומה של מדינתנו האהובה".

ראש תחום הבוגרים במרכזי הנוער של הארגון, אהרון קרוב,  אשר נפצע אנושות ממטען חבלה והוגדר כפצוע הקשה ביותר במבצע "עופרת יצוקה", שהיה בדצמבר 2008 קיים אף הוא שיחה בחולון, בה סיפר את סיפורו האישי, בהיותו סג"מ מפקד מחלקה בחטיבת הצנחנים , במסגרת לימודיו בישיבת ההסדר קרני שומרון, את המלחמה היום-יומית אותה הוא עובר בתהליך השיקום שלו ועל הכוחות בתוכו איתם מצליח הוא לצמוח ולעלות מעלה.

אהרון קרוב סיפר  בין השאר על תחרות "איש הברזל" בה השתתף לפני כשלושה שבועות ועל המשמעות העצומה שרצה להעביר בהשתתפותו בתחרות. "הפציעה שלי לא עוצרת אותי, להיפך – היא שנותנת לי את הכוח" אמר קרוב.

סיפור פציעתו של אהרון התחיל למחרת יום חתונתו.  "יום חמישי בערב אני מתחתן, ובשישי המפקד מתקשר אליי ואומר שיוצאים לרצועת עזה למבצע. זה היה רגע קשה בו לא ידעתי האם להתעלם או לעזוב הכל ולהגיע לרצועה". הוא המשיך ואמר: "עצם המחשבה שאני חייל שמגן על המדינה שלי נותנת לי כוחות לעזוב הכל ולומר: "כן. אני בא לרצועה ושום דבר אחר לא משנה עכשיו". זו המהות שלי כמפקד".

 כאמור, באותו מבצע,  לאחר שבוע וחצי של לחימה נפצע אהרון בצורה אנושה ממטען חבלה  וסיכויו לחיות הוגדרו על פי הרופאים  היו "אפסיים". באופן נסי כפי שהוגדר על רופאיו, ולאחר שרשרת ניתוחים בלתי נגמרת, במרוצת השנים החל קרוב להתאושש אט אט ובנה את עצמו מחדש. "תמיד צריך להמשיך קדימה – הכל בראש שלך. תחליט שאין מה שיעצור אותך – זה מה שיהיה וכך אני פועל בחיי", אומר קרוב.

הוא החל לשקם את עצמו בחזרה לחיים. "אי אפשר היה לדעת האם אצליח להשתקם כראוי. מה שאני היום זה הרבה בזכות הרופאים והקב"ה. צריך להגיד את הדבר החשוב ביותר: "כשאתם רואים אדם שנפצע בצבא, תעריכו אותו. זה מה שייתן לו כוח". אם נדע לחבק את הפצועים להבהיר להם שבזכותם אנחנו חיים, בזכות הפציעה שלהם, זה מה שייתן להם את הכוח להשתקם ולצמוח" אמר.

אהרון סיים  ואמר: "זה נותן לי את הכוח להמשיך קדימה. כשאתם תתנו לי ולפצועים את הכוח והגאווה, אנחנו נוכל בזכותכם להצליח להסתכל קדימה ולהתקדם קדימה בלי פחד, עם אוויר בחזה וגאווה עצומה בלב. זו מהות היום – לא לרחם על הפצועים אלא לתת להם תקווה, תמיכה ואמונה שהשיקום שלהם חשוב לכולם, השיקום שלהם הוא חלק מהחיים של המדינה, הוא חלק מקיום המדינה והוא לא לשווא".

מנכ"ל OU ישראל הרב אבי ברמן: "אהרון קרוב הוא דמות מעוררת השראה והערצה. סולידריות, מסירות ואהבת אין קץ לעם ישראל ולארץ ישראל זה מי שהוא בכל איבריו. המפגש של בני נוער עם דמות מופת כמו אהרון קרוב שעובד לאורך השנה בארגון שלנו ומלווה בני נוער לא רק ביום ההוקרה אלא לאורך כל השנה, מספקת להם חוויה משמעותית, נוטעת בקרבם ערכים חשובים שללא ספק ימשיכו ללוות אותם – כך שמילים כמו מסירות נפש, ויתור הפרט למען הכלל, אהבת חינם או אהבת המולדת לא יהיו עבורם קלישאות אלא דרך חיים".

כיום, בצל הכאבים היומיים והקשיים, אהרון קרוב, מתגאה בעובדת היותו אב לשלושה ילדים, רץ חצי מרתון, השתתף בתחרות "איש הברזל", ומשמש כראש תחום הבוגרים במרכזי הנוער של OU ישראל שמיועדים לבני נוער מהפריפריה החברתית והגאוגרפית בישראל.

בתפקידו הוא מחזק את תחושת המסוגלות בקרב החניכים, את הגברת הביטחון העצמי, מורה על דרכים לצמיחה מתוך משבר ומכין אותם לקראת שירות צבאי משמעותי בצה"ל. "המטרה היא שנאמין בעצמנו בכל מצב בחיים. אם נחשוב שאנחנו מסוגלים, נצליח לעשות מעל ומעבר. הכל בראש".

דן ליאורי:
Related Post