טיפ חדשות
  • דף הבית
  • ישראל
  • חיפה והסביבה
  • צרכנות
  • בריאות
  • כלכלה
  • משפט
  • תיירות
  • בילוי ופנאי
  • ספורט
  • דף הבית
  • ישראל
  • חיפה והסביבה
  • צרכנות
  • בריאות
  • כלכלה
  • משפט
  • תיירות
  • בילוי ופנאי
  • ספורט
מבזקי חדשות:
  • מותג הטיפוח ליראק פריז משיק: סטיק חדשני לטיפול מקומי בפיגמנטציה ובפגמי עור
  • שר העבודה בכנס השנתי של איגוד הל"ב: אנהל מאבק קשה מול האוצר להעלאת קצבת הזקנה
  • 10 עובדות על מצעי פרקל – הבחירה האולטימטיבית לשינה איכותית ונעימה
  • בגד בה לפני שבע שנים, היא לא רצתה להתגרש. עכשיו היא רוצה. כמה זה עלה לה?
  • "ערב אישי " עם העיתונאית יפעת הללי ואשת התקשורת החרדית מורן קורס
  • איך החיים שלי היו נראים אם הייתי עושה ביטוח בניין
  • יום פתוח במכללה הטכנולוגית – יום של הזדמנויות חדשות
  • רשת מתחמי הדלק והקמעונאות Ten בקמפיין בשווי של 2.5 מיליון ₪  
  • טבעול: חידוש צבעוני וטעים לשולחן חג השבועות
  • תנועת אומ"ץ מציעה להרחיב את הזכאות למענק לימודים
טיפ חדשות
  • דף הבית
  • ישראל
  • חיפה והסביבה
  • צרכנות
  • בריאות
  • כלכלה
  • משפט
  • תיירות
  • בילוי ופנאי
  • ספורט
  • דף הבית
  • ישראל
  • חיפה והסביבה
  • צרכנות
  • בריאות
  • כלכלה
  • משפט
  • תיירות
  • בילוי ופנאי
  • ספורט
רכבת ישראל מציגה: כך ייראו הרכבות החשמליות החדשות
ראשי » Uncategorized » רכבת ישראל מציגה: כך ייראו הרכבות החשמליות החדשות

רכבת ישראל מציגה: כך ייראו הרכבות החשמליות החדשות

17 ביולי 2018 07:54

לקראת מהפכת חישמול רשת המסילות הצטיידה רכבת ישראל בכ-330 קרונועים חשמליים החדשים מדגם סימנסDDEMU, הראשונים שבהם יגיעו לישראל בשנת 2020

רכבת ישראל מציגה: כך ייראו הרכבות החשמליות החדשות

רכבת ישראל בתנופת פיתוח ומתקדמת לדור הבא, בו תסיע יותר נוסעים, ליותר תחנות, ביותר קווים ובטכנולוגיה מתקדמת.
כעת מציגה רכבת ישראל את העיצוב של הרכבות החשמליות החדשות מסוג Double Deck Electric Multiple Unit (DDEMU) מתוצרת סימנס שזכתה במכרז, ויפעלו בין היתר בקו המהיר לירושלים, וכן בקווים הפעילים שיעברו הסבה לחשמל בשנים הקרובות.

הקרונועים החשמליים יתווספו לצי הרכבות החשמליות שיכלול כמובן גם את הקטרים החשמליים החדשים וקרונות דו-קומתיים המוכרים. המכרז כולל רכש של  כ-330 קרונועים, המכילים כ-1,700 מקומות ישיבה (וככפול מכך בעמידה), ומהווים גידול של כ-37% בצי הקרונות של רכבת ישראל, הכולל היום כ-520 קרונות. הקרונועים החשמליים יגיעו בסטים של שישיות ורביעיות, וניתן יהיה לחבר בין סטים שונים, כך שכל רכבת תוכל להכיל בין 4-14 קרונועים בהנעה עצמית חשמלית.

לקרונועים החשמליים הספק של 6,436 כוחות סוס (4,800 קילוואט) בתצורת הרביעייה, ו-8,046 כוחות סוס (6,000 קילוואט) בתצורת השישייה. כמו כן, משולבות בהם מערכות טכנולוגיות מתקדמות, אשר יאפשרו שירות משודרג לנוסעים, לצד בטיחות מתקדמת. בין היתר, יגיעו הקרונועים עם מערכת אוטומטית לספירת נוסעים באמצעות מצלמה, המאפשרת תמונה בזמן אמת של מספר הנוסעים ברכבת, בדיוק של 95 אחוזים; מערכת מידע חכמה לנוסע, המחוברת לפיקוד הרכבות הארצי ול-GPS,  ומציגה את מסלול התקדמות הרכבת והתחנות בדרך; מערכת מצלמות במעגל סגור; ומערכת דיאגנוסטיקה חכמה המנטרת און ליין את מצב התחזוקה של הרכבת ומאפשרת גילוי ותיקון תקלות בזמן אמת.

על פי תכניות רכבת ישראל, הקרונות הראשונים מתוכננים להגיע ארצה במהלך שנת 2020 ויפעלו, בין היתר, בקו המהיר לירושלים. הקרונועים שיסופקו, יתוחזקו על ידי החברה הזוכה במכרז, במוסך החשמלי שמוקם בימים אלה באשקלון.

לצד רכש הקרונועים החשמליים, הצטיידה רכבת ישראל בצי נייד חשמלי הכולל 62 קטרים חשמליים מדגם TRAXX של בומברדייר, הראשונים שבהם כבר הגיעו ארצה ומבצעים נסיעות ניסוי בקו המהיר לירושלים, וכן הסבה כ-300 קרונות דאבל דק קיימים לחישמול.

פרויקט הסבת רשת הרכבות לחשמל והפעלת רכבות חשמליות, בעלות של כ-13 מיליארד ₪, הינו מגה פרויקט של רכבת ישראל, בעל משמעות תחבורתית ולאומית עצומה. הפרויקט, בקנה מידה שלא היה כמוהו ברכבת ישראל, כולל הנחת תשתית חשמל לאורך מאות ק"מ של מסילת הרכבת. רכבת ישראל החלה בתהליך אסטרטגי של הסבת הרשת הרכבתית לחשמלית, במקום רכבות הדיזל הפועלות כיום, כאשר יתרונות הרכבות בחשמל, על פני דיזל, באים לידי ביטוי בהפעלת רכבות שקטות וידידותיות לסביבה, הגדלת מהירות הרכבות וקיצור בזמני הנסיעה, הגדלת מספר המושבים בכל רכבת  שדרוג יכולת ההאצה והבלימה וחיסכון משמעותי בתחזוקה ואנרגיה.

מהנהלת רכבת ישראל נמסר: "רכבת ישראל נערכת לאחד השינויים המשמעותיים ביותר שביצעה מיום הקמתה – הסבת רשת הרכבות לחשמל והפעלת רכבות נוסעים חשמליות. הפרויקט יביא לשינוי מוחלט בהפעלת הרכבות בישראל,  והוא כולל שיפור משמעותי בחוויית הנסיעה ברכבת. הקרונועים החשמליים החדשים, מהירים, שקטים וידידותיים לסביבה, יספקו שירות מצוין ליותר נוסעים, בקווים חדשים וקיימים, ויאפשרו לרכבת ישראל להמשיך ולהגדיל את מספר לקוחותיה, להעניק שרות מצוין ולהצעיד את התחבורה הציבורית לעידן חדש".

קו לירושלים קרונות חשמליים רכבת ישראל שידרוג
« פוסט קודם
פוסט הבא »
טיפ יומי
19 במאי 2025 עדי ישראלי

10 עובדות על מצעי פרקל – הבחירה האולטימטיבית לשינה איכותית ונעימה

ורדינון, בוטיק הטקסטיל הייחודי בישראל, מציע קולקציה המביאה עימה שילוב מנצח של סטייל, איכות ונוחות, בהשראת מגמות עיצוב בינלאומיות וטרנדים


היפוקמפוס - Data Marketing ומסעות לקוח
אודות טיפ

אתר החדשות Tip היה מראשוני אתרי החדשות באינטרנט בישראל בסוף שנות ה-90 של המאה הקודמת. האתר הביא סיפורים בלעדיים בצד ידיעות חדשותיות ממגוון נושאים. לאחר פעילות של כמה שנים האתר נסגר .

דווקא בימים אלה, שבהם עוברת התקשרות הישראלית טלטלה עזה, חשנו צורך בחידוש הפורמט של אתר חדשות בלתי תלוי, המביא לגולשים את מבחר החדשות ובצידם הטיפים החמים של הרגע.

 

הגינות ויושרה עיתונאית

אנו מבטיחים להימנע ככל שניתן מהעלאת תכנים פוגעניים, מהצגת ידיעות המבוססות על שמועות, כי אנו נאמנים לאתיקה העיתונאית האחת והיחידה: לדווח את האמת, בזמן הנתון, בהגינות וביושרה עיתונאית.

מנהל האתר, יובל פלג, עיתונאי ותיק ומרצה לעיתונות באוניברסיטאות ובמכללות אקדמיות, יחד עם צוות הכותבים ישמרו על הכללים האלה ויהיו פתוחים וקשובים לכל בקשה, פנייה או הערה על תוכני האתר.

צור קשר

ניתן ליצור איתנו קשר באמצעות המייל:

[email protected]

מערכת האתר פועלת על פי חוק ומכבדת את זכויות היוצרים – לפי ס׳ 27א לחוק זכויות יוצרים – אם זיהיתם יצירה שלכם באתר אתם מוזמנים ליצור קשר למתן קרדיט [email protected]

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס