הרעיון של קידום אתרים לאוס
רגע לפני שנתחיל לעסוק בתוכנית הפעולה, חשוב להבין את המשמעות של קידום אתרים, על מנת שתוכלו לדעת מהי המטרה שלכם בסופו של דבר. אם כן, עצם קיומו של אתר אינטרנט ברשת הוא דבר נפלא. אבל הוא לא מספיק והוא לא יוביל אתכם לשום מקום. זאת, מפני שכדי שהוא יוכל באמת לבצע את תפקידו ולהביא לכם לקוחות, עליו להיות חשוף לגולשים וכדי שהוא יהיה חשוף לגולשים, עליו להיות מקודם בגוגל.
אפשרויות הקידום
קידום אתרים לאוס ובכלל מתבצע בשתי דרכים עיקריות: קידום ממומן וקידום אורגני. שתי השיטות הינן שיטות יעילות, שאם עושים אותן נכון, הן מובילות לתוצאות נהדרות. יחד עם זאת, מדובר על שתי שיטות מאוד שונות האחת מהשנייה ולמעשה, הן משלימות האחת את השנייה. בהמשך נסביר בהרחבה על כל אחת מהן.
השיטה האורגנית
שיטת הקידום האורגני מתבססת על למידת האלגוריתם של גוגל, הקובע אילו אתרים לקדם ואילו לא ועבודה לפי תובנות אלה. הבסיס של הקידום האורגני הוא הרגלי הגלישה של הגולשים. כלומר, איתור המילים, בהן הם ישתמשו כדי להגיע אל האתר שלכם או של המתחרים שלכם. כמו כן, כאשר מבינים כיצד גוגל בודק רלוונטיות של אתר לגולשים שלו, ניתן להשתמש בידע זה ולקדם את האתר הרצוי. רמז – על ידי המלצות באתרים אחרים שנעשות על ידי קישורים נכנסים.
שיטת המימון
כאמור, ישנה שיטת קידום אתרים לאוס נוספת והיא שיטת הקידום הממומן. שיטה זו אינה עוסקת בפיצוח האלגוריתם של גוגל, אלא בתשלום עבור קידום ישיר אל המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. אמנם זה נשמע מאוד פשוט וקל, אבל כדי להימנע מבזבוז של הרבה כסף, חשוב לדעת כיצד לנסח את מודעת הפרסום בגוגל ולהגדיר נכון את ההופעות שלה בפני הגולשים.
תכנון האתר
אם אמרנו, שהמטרה הסופית של הקידום היא להביא לעסק לקוחות חדשים, הרי שהבאת גולשים אל האתר פשוט לא תספיק! כלומר, כדי שהאתר יגשים את מטרתו ויהפוך את הגולשים המגיעים אליו דרך גוגל ללקוחות משלמים, עליו להיות מתוכנן היטב ויש לכך מספר משמעויות, שמטרתן היא למשוך את הגולש להמשיך ולהתעניין במה שיש לאתר להציע.
תכנון נכון של האתר כולל, בין היתר, עיצוב מותאם לקהל היעד, שימוש בתכנים טקסטואליים וויזואליים מותאמים ועוד. כל זאת, לצד תכנון האתר באופן כזה, שהוא גם יקדם את עצמו בגוגל. כלומר, התכנים צריכים להיות מוגדרים לפי מילות המפתח שהוגדרו וכך גם לגבי הדפים השונים המרכיבים את האתר וכמו כן, חשוב גם להקפיד על כך, שהתכנים הוויזואליים יכילו בדרך כזו או אחרת את אותן מילים וזה קידום אתרים לאוס על קצה המזלג.