קבוצת בריל, המתמחה בתחום האופנה וההנעלה, והמפעילה של הרשתות גלי, לי קופר, ניין ווסט, נאוטיקה, טימברלנד, show/off ואימפוריום מחזור המכירות בתקופת הדוח הסתכם בסך של כ-301 מיליון ש"ח לעומת סך של כ-269 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה בשיעור של כ-11.8%. מחזור המכירות ברבעון השני של 2024 הסתכם לסך של כ-154.3 מיליון ש"ח, לעומת סך של כ-141.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל בשנת 2023, גידול בשיעור של כ-9.0%.
הרווח התפעולי בתקופת הדוח הסתכם בסך של כ-22,443 אלפי ש"ח, המהווה 7.5% מהמחזור, לעומת סך של כ-11,130 אלפי ש"ח ושיעור רווח תפעולי של כ-4.1% בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה בשיעור של למעלה מ-100%.
הרווח הנקי בתקופת הדוח הסתכם בסך של 10,604 אלפי ש"ח, המהווה כ- 3.5% מהמחזור, לעומת סך של כ-633 אלפי ש"ח ושיעור רווח נקי של כ-0.2% בתקופה המקבילה אשתקד. את הרבעון השני של השנה מסיימת החברה עם רווח נקי של כ- 7,874 אלפי ש"ח לעומת סך של כ-165 אלפי ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
תוצאות החברה הושפעו לחיוב מגידול במכירות הסיטונאות, במכירות אתרי האינטרנט, ובמכירות החנויות הזהות בעיקר בחודש אפריל 2024, וזאת למרות ירידה בשיעור הרווח הגולמי של קולקציית חורף אשתקד במהלך הרבעון הראשון של 2024, שנבעה ממדיניות החברה להקטין מלאים עקב המלחמה ברבעון הרביעי של 2023 והצורך לממש מלאי בהנחות עמוקות.

צילום עופר חגיוב
מר שחר תורג'מן, יו"ר הדירקטוריון מסר כי: "אנו שבעי רצון מהביצועים המצוינים של הקבוצה בתקופת הדוח שהינם הטובים ביותר בשנתיים האחרונות מאז החלה העלייה בריבית ובאינפלציה ופרוץ המלחמה, המשקפים גידול של כ-6.5% בפדיון בחנויות הזהות ופתיחה של 17 חנויות חדשות החל מסוף 2022. אנו נשארים מחויבים להמשך שיווק מאומץ של מותגי הקבוצה שהינם מהמובילים בארץ בערוצי המדיה השונים וכן בוחנים הזדמנויות להתרחבות אשר יאפשרו לנו פנייה לקהלים חדשים כמו גם העמקת המכירות לקהלים קיימים."
מר יהודה אלבז, מנכ"ל החברה מסר כי: " היקף המכירות בתקופת הדוח משקף נתון שיא של הקבוצה בעשור האחרון ואופיין ברמת ביקושים גבוהה בכל ערוצי המכירה, בחנויות ובאונליין, אשר חילחלה לכלל מגזרי הפעילות זאת בהמשך למגמת הצמיחה אשר החלה ברבעון הראשון. לצד העלייה בהכנסות, ברבעון השני אנו מציגים שיפור משמעותי בשיעור הרווח הגולמי, שהינו הגבוה ביותר בשנתיים האחרונות. הקבוצה עומדת בתוכניות העבודה שנקבעו ביחס ליעדי צמצום ברמות המלאי והאשראי וגם ברבעון הנוכחי חלה ירידה בסעיפים אלו במקביל להתרחבות בפעילות תוך שמירה על מטה רזה ומצבת כוח אדם יעילה."
דגשים עיקריים בקשר עם תוצאות הדוח:
• הכנסות: עלייה בהכנסות בשיעור של כ-11.8% בתקופת הדוח לעומת אשתקד אשר נבעה מגידול במכירות הסיטונאות, במכירות אתרי האינטרנט, ובמכירות החנויות הזהות בעיקר בחודש אפריל 2024.
• רווח גולמי: ירידה בשיעור הרווח הגולמי מכ-53.2% בתקופה המקבילה אשתקד לכ-52.5% בתקופת הדוח. השינוי נבע בעיקר מהנחות שביצעה הקבוצה ברבעון הראשון של 2024 על קולקציית מלאי חורף 2023 שלא נמכרה במהלך רבעון 4 של שנת 2023 עקב השפעת המלחמה ומדיניות החברה להקטין מלאים. ברבעון השני של השנה חלה עלייה בשיעור הרווח הגולמי לעומת הרבעון השני אשתקד משיעור של כ-54.3% לכ-55.4%.
• הוצאות מכירה ושיווק: ירידה בשיעור הוצאות מכירה ושיווק בתקופת הדוח לעומת אשתקד מכ-46.7% אשתקד לכ-43.6% בתקופת הדוח לאור עלייה במחזור המכירות. גידול בהוצאות מכירה ושיווק מסך של כ-125.6מיליון ש"ח בתקופה המקבילה לסך של כ-131 מיליון ש"ח בתקופת הדוח כאשר עיקר השינוי הינו עקב העלייה בעמלות הפעלת החנויות אותן מקבלים הזכיינים כנגזרת של המכירות אשר עלו בין התקופות, וכן עקב העלייה באינפלציה אשר הובילה לגידול בעלויות התפעוליות ובעיקר בעלויות דמי השכירות ודמי הניהול בסניפים שהקבוצה שוכרת.
• הוצאות הנהלה וכלליות: ירידה בהוצאות הנהלה וכלליות בתקופת הדוח וברבעון השני של השנה לעומת התקופות המקבילות אשתקד בהיקף של כ-1.4 מיליון ש"ח וכ- 0.5 מיליון ש"ח, בהתאמה, מתוך כך כ-0.8 מיליון ש"ח בתקופת הדוח וכ-0.4 מיליון ש"ח ברבעון השני בגין קיטון בהוצאות בגין תשלום מבוסס מניות.

• הוצאות מימון ואשראי: בתקופת הדוח הסתכמו בסך של כ-11.2 מיליון ש"ח, לעומת סך של כ-10.5 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה בשנת 2023 וסך של כ-5.7 מיליון ש"ח ברבעון השני של השנה לעומת סך של כ-5.5 מיליון ש"ח ברבעון השני אשתקד. השינוי לעומת אשתקד נבע בעיקרו מעליית ריבית הפריים במהלך שנת 2023, השפעה אשר קוזזה עם הירידה בסך ההלוואות בתקופה. החברה עומדת בתוכניותיה לצמצום בהיקף האשראי בד בבד עם קיטון ברמות המלאי- יישום תוכנית זו בנוסף לצפי לירידה בסביבת הריבית הנוכחית, יובילו להערכת הקבוצה לירידה בהיקף הוצאות המימון. במהלך חודש ינואר 2024, לקבוצה אושרו והתקבלו בפועל הלוואות בערבות מדינה בסכום כולל של 30 מיליון ש"ח, בריבית בשיעור פריים + 1.5%.
• תזרים מזומנים מפעילות שוטפת: גידול בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת אשר הסתכם בתקופת הדוח בסך של כ-66.3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי של כ- 44.6 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר השינוי נובע מעליה ברווח ומהשפעת השינויים במלאי ובלקוחות.
• מלאי: ירידה במלאי בהיקף של כ-14.2 מיליון ש"ח נכון למועד הדוח לעומת ה- 30 ביוני 2023 ובסך של כ-24.2 מיליון ש"ח, בנטרול יתרת מלאי בסך של 10 מיליון ש"ח בגין קולקציית חורף 2023 שעברה למכירה לחורף 2024. השינוי במלאי הינו בהתאם לתוכנית החברה להקטנת יתרות המלאי.
אודות קבוצת בריל: קבוצת בריל מתמחה בתחום האופנה וההנעלה, ועוסקת בעיצוב, יבוא, רכש ושיווק של מוצרי הנעלה, הלבשה ואביזרי אופנה לילדים, גברים ונשים. הקבוצה משווקת למעלה מ 30 מותגי הנעלה, מפעילה 8 רשתות שונות, 4 אתרי סחר ופעילות סיטונאות בכ- 1,000 נקודות מכירה. הקבוצה מהווה גורם מרכזי בשוק ההנעלה בישראל ופונה בעיקר לפלח הגברים אשר מהווים כ-54% מהיקף המכירות בעוד הנשים והילדים מהווים שיעור של כ-30% ו-16%, בהתאמה.