לאחרונה התקיים בקריה הרפואית רמב"ם "פרלמנט המטופלים", כחלק מההכנות לקראת כנס "המטופל במרכז 2018". פרלמנט המטופלים הוא חלק מחזון הקריה הרפואית שגובש והושק בספטמבר 2016 במהלכו עומדת ההנחה כי לכל עובד בארגון יש אחריות והשפעה על הבטיחות של הטיפול וכי לחוויית המטופל והמטפל יש תרומה הדדית המסייעת בהענקת הטיפול המיטבי.
השנה חולקו הצוותים לחמישה שולחנות עגולים בחמישה נושאים שונים: "מחיי המטופל", "רצף הטיפול", "נוהל הביקור הרפואי במחלקה", "מסירת בשורה מרה" ו"שחרור והדרכת המטופל". המטרה: לאפשר מתן מענה יעיל יותר על ידי הצפת בעיות משותפות על ידי נציגי הסקטורים השונים, רופאים, אחיות ופרא-רפואי.
המרכיב הייחודי באירוע הוא השתתפות של נציגי משפחות המטופלים לוקחים חלק ומספרים על הטיפול הניתן ועל הבעיות שעלו במקרה שלהן. לאחר מכן, דנים כולם ביחד בדרכים לשיפור המענה והענקת טיפול הולם לשם שיפור ההתנהלות למען ציבור המטפלים והמטופלים כאחד.
השנה לקחו חלק בהכנות לכנס גם שחקנים אשר התלוו לשולחנות העגולים, נחשפו לבעיות ולפתרונות, ובסיום היום, עלו מחדש על הבמה כשדרך המשחק, זכו משתתפי הכנס להביט דרך "חלון" על המתרחש בבית החולים ואפשרו לצוותים השונים להבין כיצד הסיטואציות השונות נראות דרך עיניי המטופלים השונים. כתוצאה מיום זה, גובשו תהליכי עבודה משופרים לחיזור והתכווננות לצורכי המטופל.
כנס "המטפל והמטופל במרכז" יערך ב-14/02/2018 בבית החולים במהלכו ייקחו חלק גם נציגי משרד הבריאות, הנהלת בית החולים מטופלים, כאשר מובילות אותו גילה היימס, מנהלת הסיעוד וגלית קובי, מנהלת ההדרכה.
צילום: פיוטר פליטר
קישור לצפייה בכתבת הווידאו: https://www.youtube.com/watch?v=xLlGuYvSGAA
וידאו: נתנאל אייזיק, דוברות רמב"ם.