טיפ חדשות
  • דף הבית
  • ישראל
  • חיפה והסביבה
  • צרכנות
  • בריאות
  • כלכלה
  • משפט
  • תיירות
  • בילוי ופנאי
  • ספורט
  • דף הבית
  • ישראל
  • חיפה והסביבה
  • צרכנות
  • בריאות
  • כלכלה
  • משפט
  • תיירות
  • בילוי ופנאי
  • ספורט
מבזקי חדשות:
  • מותג הטיפוח ליראק פריז משיק: סטיק חדשני לטיפול מקומי בפיגמנטציה ובפגמי עור
  • שר העבודה בכנס השנתי של איגוד הל"ב: אנהל מאבק קשה מול האוצר להעלאת קצבת הזקנה
  • 10 עובדות על מצעי פרקל – הבחירה האולטימטיבית לשינה איכותית ונעימה
  • בגד בה לפני שבע שנים, היא לא רצתה להתגרש. עכשיו היא רוצה. כמה זה עלה לה?
  • "ערב אישי " עם העיתונאית יפעת הללי ואשת התקשורת החרדית מורן קורס
  • איך החיים שלי היו נראים אם הייתי עושה ביטוח בניין
  • יום פתוח במכללה הטכנולוגית – יום של הזדמנויות חדשות
  • רשת מתחמי הדלק והקמעונאות Ten בקמפיין בשווי של 2.5 מיליון ₪  
  • טבעול: חידוש צבעוני וטעים לשולחן חג השבועות
  • תנועת אומ"ץ מציעה להרחיב את הזכאות למענק לימודים
טיפ חדשות
  • דף הבית
  • ישראל
  • חיפה והסביבה
  • צרכנות
  • בריאות
  • כלכלה
  • משפט
  • תיירות
  • בילוי ופנאי
  • ספורט
  • דף הבית
  • ישראל
  • חיפה והסביבה
  • צרכנות
  • בריאות
  • כלכלה
  • משפט
  • תיירות
  • בילוי ופנאי
  • ספורט
סמואל בקט במוזיאון פתח תקוה
ראשי » ישראל » סמואל בקט במוזיאון פתח תקוה

סמואל בקט במוזיאון פתח תקוה

18 בינואר 2018 14:51

מפגש ושיחה לרגל פתיחת התערוכה ״פעם אחת, פעמה, שנייה״ * הפקה עצמאית של גולדשטיין לתסכית הרדיו מילים ומוזיקה מאת סמואל בקט ולאחריו שיחה עם פרופסור שמעון לוי, מומחה למחזותיו של בקט.

סמואל בקט במוזיאון פתח תקוה

ב3 בפברואר יתקיים במוזיאון פתח תקוה מפגש ושיחה עם האמן גיא גולדשטיין לרגל פתיחת התערוכה " פעם אחת, פעמה שנייה".  במהלך האירוע תושמע היצירה ״נושא הערב…״ הפקה עצמאית של גולדשטיין לתסכית הרדיו מילים ומוזיקה מאת סמואל בקט ולאחריו שיחה עם פרופסור שמעון לוי, מומחה למחזותיו של בקט.

עבודה זו היא הפקה עצמאית שיצר גיא גולדשטיין על פי מחזה הרדיו מילים ומוזיקה מאת סמואל בקט, שנכתב ב-1961 ובאותה שנה גם הוקלט ושודר. עלילת התסכית מתרחשת בזמן ובמקום בלתי מזוהים, כשהחלל היחידי הזוכה לתיאור כלשהו הוא מגדל גנרי-מופשט.

הדמות "חרחור", המצטייר כרודן נרגן, מניעה את שתי הדמויות הנוספות – ג'ו-מילים ובוב-מוזיקה. השניים, המוצגים כמשרתיו או עבדיו, אינם חיים בשלום זה עם זה. מילים מניע את העלילה בהרצאות על נושאים שמעלה חרחור, כמו אהבה וזִקנה, בכעין תמלול החושף את המתח בין ההוראה הסמנטית של המלה לבין קיומה הפיזי-פונטי. גם בוב-מוזיקה פועל כבאופן מילולי ולא כדרכה של מוזיקה בתיאטרון: המוזיקה אינה משמשת רקע אלא ממלאת תפקיד ויש לה מה לומר. ביחד, מילים ומוזיקה מתווים את תהליך היצירה של שיר (song). את העוינות בין מילים ומוזיקה ממחיש בקט בכך שכאשר אחד מהם מתחיל לדבר או להפיק מוזיקה – השני עולה על דבריו. התסכית ככלל מייצג מאבק אלים בין ה"מה" וה"איך" של המדיום הרדיופוני; בסיומו נותרים "מילים" ו"מוזיקה" לנפשם – אם כדי להשלים ביניהם ואם כדי להתנתק ולהישאר "איך" בלי "מה".

גולדשטיין מעלה שאלות על שיבוש והפרעה למהלכי עלילה. מסך הרקע לתסכית בנוי בתצורה של קיר אקוסטי בתיאטראות, המורכב מלוחות הנושאים רישום של תדרי רעש. את הרישומים הוא יוצר תחילה בעפרונות גרפיט שחוברו למקדחה, תוך התוויית רטט רישומי על הנייר. בשלב השני הוא מניח על הרישומים רצועות נייר דבק, ש"קולטות" מהם את המידע, ורצועות אלו מודבקות על הלוחות. למעשה נוצר כאן "מפל סאונד" או ספקטוגרמה – ייצוג גרפי של תדרי צליל. הייצוג הגרפי-חזותי של הצליל מקביל למעשה ההקלטה בטייפ סלילים מגנטי, כדימוי של תרגום מדיומלי או של עריכת חומרי גלם וסידורם בהקשר עצמאי.

הקהל יושב מול הקיר האקוסטי במרחב-שמע דמוי זירת תיאטרון, ומקשיב לתסכית הבוקע מבעד ללוחות הרישומים. הישיבה מול הקיר מתייחסת להאזנה הפסיבית לתסכיתי רדיו בעבר – אך מנגד, רישומי הרעש משמשים מצע להפצת הקול ולא לבליעתו, כנדרש מקיר אקוסטי. ההתרחשות – שצומצמה למרחב הקולי ולאמצעים המוגבלים של התסכית (מילים, מוזיקה, אפקטים ושתיקות) – בוקעת ממיצב הקיר החי, שנוצר באמצעי יצירה חזותיים ומְערב גורמים חורגים כהוראות בימוי, רישום-מוזיקה או מוזיקת-רישום, העמדה תיאטרלית, ונוכחותם הדוממת של חפצים כמכונת גילוח גברית ומייבש שיער נשי.
תרגום ועריכה: פרופ' שמעון לוי, מוזיקה: גיא גולדשטיין, אביחי טוכמן, הפקה מוזיקלית: אביחי טוכמן
בהשתתפות: רפי אדר (חרחור), גיא גולדשטיין (ג'ו-מילים), גיא גולדשטיין ואביחי טוכמן (בוב-מוזיקה). קלידים: אביחי טוכמן; כוסות מים ומנדולינות: גיא גולדשטיין

מפגש ושיחה ״פעם אחת, פעמה, שנייה״ יתקיים ביום שבת, 3 בפברואר בשעה: 12:00 במוזיאון פתח תקוה. הכניסה חופשית.

התערוכה "פעמה אחת, פעמה שנייה" תוצג במוזיאון פתח תקוה עד ה12.5 2018

  פרטים נוספים באתר המוזיאון:  http://www.petachtikvamuseum.com/he/

גיא גולדשטיין – קרדיט צילום אלעד שריג

 

 

 

 

גיא גולדשטיין מוזיאון פתח תקוה סמואל בקט תערוכה
« פוסט קודם
פוסט הבא »
טיפ יומי
19 במאי 2025 עדי ישראלי

10 עובדות על מצעי פרקל – הבחירה האולטימטיבית לשינה איכותית ונעימה

ורדינון, בוטיק הטקסטיל הייחודי בישראל, מציע קולקציה המביאה עימה שילוב מנצח של סטייל, איכות ונוחות, בהשראת מגמות עיצוב בינלאומיות וטרנדים


היפוקמפוס - Data Marketing ומסעות לקוח
אודות טיפ

אתר החדשות Tip היה מראשוני אתרי החדשות באינטרנט בישראל בסוף שנות ה-90 של המאה הקודמת. האתר הביא סיפורים בלעדיים בצד ידיעות חדשותיות ממגוון נושאים. לאחר פעילות של כמה שנים האתר נסגר .

דווקא בימים אלה, שבהם עוברת התקשרות הישראלית טלטלה עזה, חשנו צורך בחידוש הפורמט של אתר חדשות בלתי תלוי, המביא לגולשים את מבחר החדשות ובצידם הטיפים החמים של הרגע.

 

הגינות ויושרה עיתונאית

אנו מבטיחים להימנע ככל שניתן מהעלאת תכנים פוגעניים, מהצגת ידיעות המבוססות על שמועות, כי אנו נאמנים לאתיקה העיתונאית האחת והיחידה: לדווח את האמת, בזמן הנתון, בהגינות וביושרה עיתונאית.

מנהל האתר, יובל פלג, עיתונאי ותיק ומרצה לעיתונות באוניברסיטאות ובמכללות אקדמיות, יחד עם צוות הכותבים ישמרו על הכללים האלה ויהיו פתוחים וקשובים לכל בקשה, פנייה או הערה על תוכני האתר.

צור קשר

ניתן ליצור איתנו קשר באמצעות המייל:

[email protected]

מערכת האתר פועלת על פי חוק ומכבדת את זכויות היוצרים – לפי ס׳ 27א לחוק זכויות יוצרים – אם זיהיתם יצירה שלכם באתר אתם מוזמנים ליצור קשר למתן קרדיט [email protected]

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס