גורמים רשמיים ביוון, ביניהם משרד החוץ, שר הספנות, שגרירת יוון בישראל , הביעו את צערם על האירוע שהיה אתמול באי סירוס, כאשר מפגינים פרו פלשתינים עיכבו את ירידת הנוסעים הישראלים. הגורמים ביוון ציינו כי מדובר באירוע חד פעמי שלא יחזור על עצמו.
שר הבריאות היווני , אדוניס גאורגיאדיס, כתב ברשת X: "האירוע אתמול באי סירוס כשספינת קרוז ישראלית לא נכנסה לנמל בשל הפגנה פרו-פלשתינית הוא בושה ליוון. ביוון אין מקום לאנטישמיות. אנחנו חייבים התנצלות לידידי יוון שכניסתם למדינה נמנעה".

סוחרים ואנשי עסקים באי הקטן סירוס, יצאו ברשתות החברתיות ואף התקשרו לחברת "מנו ספנות" להביע את דעתם נגד ההפגנה שגרמה להם נזקים כלכליים ופגיעה בתדמיתו של האי הקטן בן כ-15,000 תושבים המשווע לתיירים הזרים.
ביוון ובאיים החיים מתיירות, ממתינים לעגינות של אוניית הקרוזים הישראלית במהלך השנה שכן הישראלים ידועים כתיירים המשאירים כסף רב במקומות שבהם הם יורדים לחוף
שר החוץ גדעון סער שוחח אתמול עם שר החוץ של יוון יורגוס יראפטריטיס וביקש את התערבותו באירוע באי סירוס. שר הספנות של יוון, ואסיליס קיקיליאס, שוחח עם שרת התחבורה מירי רגב בעקבות האירוע, והבטיח לה כי "יוון תעשה הכל כדי לוודא שמקרה כזה לא ישוב". עוד התחייב כי בפעמים הבאות שבהן ספינה ישראלית תגיע לנמל ביוון – יוצבו כוחות מתוגברים סביבה.
שגרירת יוון בישראל MS. MAYA SOLOMOU היתה בקשר רציף עם משה מנו, הבעלים ויו"ר מנו ספנות במהלך עגינת האוניה בנמל סירוס. בשיחה עם משה מנו שמוצאו מסלוניקי שחלקה היתה ביוונית, דיווחה השגרירה על הקשר שלה עם משרד החוץ היווני וגורמים נוספים שם בניסיון לסיים את האירוע באווירה טובה.

לבסוף אחרי שעתיים של המתנה בנמל החליט משה מנו להסיט את האוניה לקפריסין. השגרירה התנצלה על האירוע שגרם נזק כלכלי ותדמיתי לאי סירוס . השגרירה ציינה שתדאג שאירוע כזה לא יקרה שוב והביעה תקווה שהקשר של מנו ספנות עם יוון שהחל לפני עשרות שנים יימשך שכן התיירות שמנו ספנות מביאה מאוד משמעותית ליוון והאיים.
באוניה "קראון איריס" שררה אווירה טובה במהלך העגינה. חלק מהנוסעים שעמדו על הסיפון העליון, במרחק של כ-500 מטר מהמפגינים, הניפו דגלי ישראל ושרו שירים כמו "עם ישראל חי". בשום שלב לא היה מגע בין הנוסעים לכמה עשרות מפגינים שהניפו דלי פלשתין וחמאס וכרזות נגד המלחמה בעזה. את המפגינים הקיפו שוטרים מקומיים.
לאחר שקפטן ה"קראון איריס" הודיע על שינוי היעד לקפריסין בעקבות החלטת הנהלת החברה, חזרו כ-1,700 הנוסעים לפעילות השגרתית באוניה כשהם ממשיכים לבלות וליהנות מהשייט.

