טיפ חדשות
  • דף הבית
  • ישראל
  • חיפה והסביבה
  • צרכנות
  • בריאות
  • כלכלה
  • משפט
  • תיירות
  • בילוי ופנאי
  • ספורט
  • דף הבית
  • ישראל
  • חיפה והסביבה
  • צרכנות
  • בריאות
  • כלכלה
  • משפט
  • תיירות
  • בילוי ופנאי
  • ספורט
מבזקי חדשות:
  • ריטריט כוכבות- סדנאות העצמה ספא ונופש במלון קראון פלאזה חיפה
  • תנועת אומ"ץ קוראת לקדם חוק שיחייב את הבנקים לשלם ריבית גבוהה יותר על יתרות הזכות, לטובת הציבור הרחב
  • הגדילו את החשיפה של העסק שלכם עם פרסום כתבות באתרים גדולים
  •  SUMMER SALE רשת H&O במבצע קיץ מטורף על אופנת הקיץ לנשים, גברים וילדים
  • מבצע ברשת NINE WEST: כל פריט שני ב – 99 ₪
  • ככה עושים שיחת זום ישר ממושב הנהג – ובלי הסמארטפון:Zoom משתלבת בחוויה הדיגיטלית החדשה של פורד ולינקולן
  • סיפור הצלחה: התחיל במכינה וסיים תואר הנדסאי תוכנה
  • היום לפני 43 שנה במלחמת לבנון הראשונה נערך קרב סולטן יעקב
  • חברת קוסמן ביוטי קיבלה לראשונה את הזיכיון הבלעדי לייבוא ושיווק מותג בישום היוקרה 'רוז'ה גלה פריז' (Roger&Gallet) בישראל
  • טעם חדש: חטיף חלבון בטעם חמאת בוטנים בציפוי שוקולד חלב מעולה
טיפ חדשות
  • דף הבית
  • ישראל
  • חיפה והסביבה
  • צרכנות
  • בריאות
  • כלכלה
  • משפט
  • תיירות
  • בילוי ופנאי
  • ספורט
  • דף הבית
  • ישראל
  • חיפה והסביבה
  • צרכנות
  • בריאות
  • כלכלה
  • משפט
  • תיירות
  • בילוי ופנאי
  • ספורט
התקשורת המסורתית יותר אמינה מהרשתות החברתיות
ראשי » חברה » התקשורת המסורתית יותר אמינה מהרשתות החברתיות

התקשורת המסורתית יותר אמינה מהרשתות החברתיות

7 באפריל 2019 15:11

כך עולה מסקר שערך פרופ' הלל נוסק מהאקדמית כנרת בנושא ה"פייק- ניוז"

 בימים כשהמדיה על כל ערוציה עסוקה בשאלת הפצת ידיעות כזב נערך סקר עמדות הציבור בנושא חדשות מזויפות (פייק- ניוז) שהוצג בכנס בנושא  "משבר אמון- שקרים ואמיתות בתקשורת" שהתקיים באקדמית כנרת.

בסקר נבדק בין השאר כיצד הציבור מגדיר מהי "חדשה כוזבת?" ההגדרה שרוב הציבור כ-2/3 מהנשאלים הסכים עליה היה "חדשות מזויפות נכתבות ומפורסמות במטרה להטעות ועל מנת להרוויח כלכלית או פוליטית, לעיתים קרובות עם כותרות סנסציוניות, מוגזמות או מזויפות במטרה לתפוס תשומת לב"

פרופ' הלל נוסק ראש המחלקה לתקשורת האקדמית כנרת צילום: אבי בן מוחא

מהסקר עולה כי דווקא אמצעי התקשורת המסורתיים, מוערכים על ידי הציבור כאחראים פחות מאמצעי תקשורת אחרים להפצת חדשות כזב ואילו המפיצים העיקריים של חדשות כזב הם לדעת הציבור הרשתות החברתיות (61%) .

בדירוג האימון של הציבור אמצעי התקשורת המסורתיים מוערכים כיותר אמינים מאחרים (48%) פרט למשפחה וחברים המוערכים יותר והגיעו למקום הראשון  (68%).

אמצעי המדיה המסורתיים מוערכים יותר מאחרים ככאלה היכולים למנוע הפצת חדשות כזב. במקומות האחרונים מבחינת האמינות להפצת "חדשות כזב" נמצאים הדוברים, אנשי יחסי הציבור, הפוליטיקאים והרשתות החברתיות.

העיתונאים מוערכים כפחות אחראים ליצירת חדשות כזב. מי שמוערך כאחראי יותר מאחרים להפצת חדשות כזב הם הדוברים והיחצנים.

 פרט מעניין שנמצא בסקר מעלה כי לגבי העיתונאים יש הבדל בהערכת מידת אחריותם ליצירת חדשות כזב, בין אלה שדווחו על נטייה לימין שחושבים שעיתונאים אחראים יותר ליצירת חדשות כזב (53%) וזה מסביר את  תפיסת אנשי הימין את העיתונאים כ"שמאלניים", לעומת אנשי מרכז (33%) ואנשי שמאל המייחסים הכי פחות אחריות לעיתונאים (17%).

פרופ' הלל נוסק, חוקר וראש המחלקה לתקשורת באקדמית כנרת, ניסח את השאלון ואת הממצאים. עבודת השדה נערכה  על ידי ד"ר יצחק דיין באמצעות מכון המחקר כלים שלובים מחקרים בע"מ בהנהלת ד"ר דורון בן שאול בימים 24-25 למרץ 2019 בקרב מדגם מייצג של אוכלוסיית המדינה מגיל 15 וכלל 502 מרואיינים מתוך חברי פאנל שענו לשאלון שנשלח אליהם באינטרנט. טעות הדגימה היא +-4.5%

פייק ניוז פרופ' הלל נוסק
« פוסט קודם
פוסט הבא »
טיפ יומי
9 ביוני 2025 זהבה הופמן

ולנו יש פלאפל! היום שמוקדש למאכל הלאומי

ליום הפלאפל הבינלאומי שיתקיים ב- 12.6- חלי ממן, מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא מנדבת מניסיונה עובדות וטיפים


היפוקמפוס - Data Marketing ומסעות לקוח
אודות טיפ

אתר החדשות Tip היה מראשוני אתרי החדשות באינטרנט בישראל בסוף שנות ה-90 של המאה הקודמת. האתר הביא סיפורים בלעדיים בצד ידיעות חדשותיות ממגוון נושאים. לאחר פעילות של כמה שנים האתר נסגר .

דווקא בימים אלה, שבהם עוברת התקשרות הישראלית טלטלה עזה, חשנו צורך בחידוש הפורמט של אתר חדשות בלתי תלוי, המביא לגולשים את מבחר החדשות ובצידם הטיפים החמים של הרגע.

 

הגינות ויושרה עיתונאית

אנו מבטיחים להימנע ככל שניתן מהעלאת תכנים פוגעניים, מהצגת ידיעות המבוססות על שמועות, כי אנו נאמנים לאתיקה העיתונאית האחת והיחידה: לדווח את האמת, בזמן הנתון, בהגינות וביושרה עיתונאית.

מנהל האתר, יובל פלג, עיתונאי ותיק ומרצה לעיתונות באוניברסיטאות ובמכללות אקדמיות, יחד עם צוות הכותבים ישמרו על הכללים האלה ויהיו פתוחים וקשובים לכל בקשה, פנייה או הערה על תוכני האתר.

צור קשר

ניתן ליצור איתנו קשר באמצעות המייל:

[email protected]

מערכת האתר פועלת על פי חוק ומכבדת את זכויות היוצרים – לפי ס׳ 27א לחוק זכויות יוצרים – אם זיהיתם יצירה שלכם באתר אתם מוזמנים ליצור קשר למתן קרדיט [email protected]

גלילה לראש העמוד