חברת אסנס הישראלית, ספקית גלובלית של טכנולוגיות מסייעות לחיים עצמאיים של בני הגיל השלישי, זכתה בפרס SilverEco & Aging Well, אחד הפרסים הבינלאומיים הנחשבים ביותר בעולם המוענקים לחברות המפגינות חדשנות ומצויינות בשמירה על איכות חייהם של מבוגרים. הפתרון שעמד במרכז הזכייה הוא חבילת ה- Care@Home-Smart Alerting שפיתחו בהרצליה מהנדסי אסנס – המורכבת ממספר מכשירים ומערכות חכמות המעניקים סיוע לבני הגיל השלישי בזמן מצוקה ובמיוחד כאשר אינם מסוגלים, לדוגמה, להזעיק עזרה באמצעות כפתורי מצוקה למיניהם.
לדברי ברק כץ, מנהל חטיבת ה-Smart Care באסנס, פגיעות ופציעות רבות בקרב מבוגרים השוהים לבד בביתם, נובעות מכשל בדיווח מהיר על מקרי חירום. הפתרון של אסנס והחדשנות שלו באה לענות בדיוק על הצורך בדרכים פאסיביות שיתריעו על מצבים שדורשים התערבות לטובת שלומו ובטחונו של הקשיש״.
מערכת ההתרעות החכמה Care@Homeמשלבת טכנולוגיות שמבטיחות את שלומו של הקשיש באמצעות ניטור ובקרה קבועים על מצבו, הכוללת גם יכולות התרעה על פגיעה, הרעה ואו שינוי מצב לרעה. בצורה זו, מערכת ההתרעה הרפואית מאפשרת למבוגרים, או בעלי מוגבלויות בריאותיות, להזעיק עזרה במצבי חירום, בין אם מדובר במצב רפואי, נפילה או פריצת אש.
מוצרי ה-Smart Alerting, הם חלק ייחודי במערך הפתרונות והם כוללים, בין השאר, כפתור מצוקה שמשלב זיהוי קולי חכם שמאפשר למבוגרים להזעיק עזרה מכל מקום בבית – בלי להגיע פיזית לכפתור עצמו. עם הפעלתו במילת קוד, נפתח ערוץ תקשורת דו-כיווני בין המבוגר ומוקד חירום רפואי שיכול לספק עזרה מיידית. מוצר שני הוא תליון קטן שעונדים אותו על הצוואר, בבית ומחוצה לו. ברגע שהמכשיר החכם, שגודלו כגודל מטבע, מזהה נפילה של העונד אותו, הוא מבצע קריאת חירום (באמצעות הסמארטפון של הקשיש) לספק שירותים רפואיים ולבני המשפחה והעובדה שיש בו יכולות זיהוי מיקום מאפשרת לאתר את הנופל במהירות.
״קבלת הפרס היא עוד הוכחה לכך שהגישה ההוליסטית שלנו יוצרת פתרונות משני חיים״, אומר כץ. ״מדובר בהכרה בראייה המיוחדת שלנו של השוק ובנסיון הטכני שצברנו עם השנים, באמצעותם אנו עונים על צרכים ייחודיים לבני הגיל השלישי ומספקים להם איכות חיים ארוכת טווח״.
אסנס היא ספקית גלובלית של טכנולוגיות IoT ופתרונות לחיים מקושריםConnected-living) ) מבוססי ענן, לתחומי האבטחה, התקשורת וספקי שירותי בריאות דיגיטלית. מוקד הפעילות של החברה, שמכרה עד היום מעל 25 מיליון מוצרים ופעילה מעל 25 שנה, נמצא באזור ההייטק של הרצליה והיא מעסיקה 600 עובדים. אסנס פועלת במודל עסקי של B2B2C ומוצריה הנמכרים לגופי OEM ,עוברים התאמה לקהלי היעד והלקוחות, החל מרמת האפליקציות, דרך השפה ועד לאריזות המוצרים. לחברה משרדים בספרד, ארה״ב, וסין.
בתמונה: יוסי גרף, מנהל פיתוח עסקי, ESSENCE Smart Care מקבל את הפרס. צילום באדיבות אסנס