התקופה האחרונה אליה נקלענו שינתה את פני התיירות בעולם, אך נתונים מאתר Booking.com חושפים שתחושות הסיפוק והאושר המתלוות לטיולים וחופשות בעולם, לא נמדדות בקילומטרים. תוכניות החופשה של רבים אולי השתנו בצורה דרמטית ב-2020, אבל השנה הזו נתנה למטיילים הזדמנות לחקור ולגלות, במקרים רבים גם לגלות מחדש, יעדים קרובים ואבני חן נסתרות סמוך לבית.
מומחי Booking.com בחנו את דפוסי הנסיעות של הישראלים בקיץ האחרון ומצאו כי מרחק הנסיעה הממוצע לחופשה עבור מטיילים ישראלים בין החודשים יוני ואוגוסט 2020 ירד ב-82% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שזה מעט מעל מרחק הנסיעה הממוצע של כלל המטיילים בעולם שעומד על 63%. במבט לאחור לעבר קיץ 2019, מרחק הנסיעה הממוצע של מטיילים ישראלים לחופשות בארץ ובעולם עמד על 2,533 ק"מ להזמנת חופשה. בקיץ האחרון, המרחק הזה ירד לממוצע של 462 ק"מ להזמנה, כלומר מעט יותר מהמרחק שבין חיפה לאילת.
אושר לא נמדד בקילומטרים
שני שליש (64%) מהמרחק הכולל שמטיילים ישראלים נסעו בדרך לחופשה שלהם בקיץ האחרון (1 ביוני – 31 באוגוסט) היו בתוך ישראל, לעומת 3% בלבד בתקופה המקבילה ב-2019. רבים מהמטיילים ניצלו את החופשה כהזדמנות לחיבור מחדש עם המשפחה או החברים, לאחר תקופה ממושכת שהיו בנפרד בשל ההגבלות וצעדי הריחוק החברתי.
עיירות חוף ואתרי טבע כפריים כיכבו בראש רשימת היעדים שהוזמנו על ידי מטיילים ישראלים באופן יחסי אל מול השנה שעברה, מה שהפך את סוגי האתרים האלה לטרנדיים ביותר השנה. בין היעדים הישראליים המככבים ברשימת יעדי הקיץ הטרנדיים של 2020, שזכו לסך הזמנות גדול יותר באופן יחסי אל מול השנה שעברה, הם כפר בלום, מגדל, עין גב ועין גדי.
על אף העובדה שיעדים כפריים ואתרי חוף הפכו ליעדים טרנדיים בקרב מטיילים ישראלים בקיץ האחרון, בבחינה של קיץ 2020 בלבד עולה כי יעדים עירוניים עדיין מובילים את רשימת היעדים הפופולריים ביותר שהוזמנו על ידי ישראלים. אילת, תל אביב, ירושלים וטבריה מופיעות בראש הרשימה בהתאמה, מה שמראה שישראלים בכל זאת מעדיפים לבלות בחופשה עירונית. עם זאת, במקום החמישי ברשימה נמצא אזור עין בוקק שמוכיח שהמטיילים הישראלים לא נטשו לחלוטין את הנופים הפתוחים.
העלייה בבחירה בקמפינג כסוג לינה מצביעה על השינוי בסוגי הטיולים של התקופה האחרונה בקרב ישראלים. במבט לאחור אל סוף 2019, לפני ההבנה שתוכניות החופשה של 2020 עלולות להשתבש בעקבות התמודדות עם מגפה עולמית, רק 13% מהמטיילים הישראלים התכוונו לשהות באתרי קמפינג, בעוד 81% תיכננו לשהות במלונות המסורתיים(7).
המסלול הלא צפוי אל הגשמת תוכניות החופשה המקוריות של הקיץ הזה
בעוד שאירועי השנה הובילו לשינויים משמעותיים באופי הנסיעות ובחירות היעדים של הישראלים, הטיולים שבסוף כן יצאו לפועל עדיין מצאו דרך לספק את שאיפותיהם של מטיילים רבים. בסוף 2019 ישראלים חלמו לנפוש בחופים יפים (38%) בשנת 2020 ולערוך טיולים עירוניים שוקקים חיים (58%) . חלקם (18%) אפילו חלמו לנסוע לבקר משפחה וחברים לפני שידעו שהקשר איתם יהיה מוגבל השנה. בנוסף, באופן אירוני, לפני המגפה 78% מהם ציינו כי קריטריון ה"ניקיון" הוא פקטור חשוב שעשוי להשפיע באופן משמעותי על החלטת היעד שבו יבחרו לטייל ב-2020 .
רבים מאותם חשקים ורצונות שאנשים פוגשים בחופשות ביעדים מרוחקים, סופקו השנה בהנאות פשוטות בסמוך לבית. בין אם בחופי הכנרת ולא בתאילנד, או בחקר אתרים עירוניים בירושלים ולא בלונדון, תשוקות הטיולים של המטיילים הישראלים עדיין התגשמו ב-2020, רק קצת יותר קרוב לבית.
אריאן דיג'ק (Arjan Dijk), סגן נשיא בכיר ומנהל שיווק ראשי ב-Booking.com אמר: "בזמנים חסרי תקדים אלה, זה מרגיע לראות שלמרות שהתוכניות וסדרי העדיפויות שלנו אולי השתנו, התשוקה שלנו לנסיעות נותרה על כנה. בין אם מדובר בצבירת חוויות וזיכרונות או חיזוק קשרים בינאישיים, קיץ 2020 הוכיח שהסיפוק וההנאה מטיולים לא נמדדים בקילומטרים, כאשר יש שפע של מקומות והרפתקאות לגלות בסמוך לבית. המשימה שלנו היא לאפשר לכולם לחוות את העולם בצורה פשוטה ונוחה, וזו הסיבה שאנחנו מציעים אפשרויות בחירה רחבות ביותר, ערך רב ואת החוויה הקלה והנוחה ביותר לתכנון. כך מטיילים יכולים לצאת וליהנות ממגוון רחב של חוויות נסיעה, כאשר יהיה מספיק בטוח לעשות זאת, בין אם זה קרוב או רחוק".
אודות Booking.com:
חברת Booking.com אשר נוסדה באמסטרדם ב 1996, צמחה מסטארט-אפ הולנדי קטן לאחת מהחברות הגדולות ביותר בעולם בתחום התיירות הדיגיטלית. כחלק מקבוצת Booking Holding Inc. (נאסד"ק: BKNG),משימתה של Booking.com היא לאפשר לכולם לחוות את העולם באופן פשוט יותר, כאשר יהיה בטוח לעשות זאת שוב. על ידי השקעה בטכנולוגיות דיגיטליות שמסייעות בנטרול קשיים הכרוכים בתכנון נסיעות, Booking.com מחברת מיליוני מטיילים לחוויות בלתי נשכחות, אפשרויות תחבורה נוחות ומקומות לינה נהדרים – החל מבתים ודירות ועוד אופציות רבות נוספות.
כאחת מפלטפורמות שוק הנסיעות הגדולות בעולם, הן עבור מותגים מבוססים והן ליזמים מכל הגדלים, Booking.com מאפשרת לנכסי מקומות אירוח בכל רחבי העולם להגיע לקהל עולמי ולהצמיח את העסק שלהם. Booking.com זמינה ב-44 שפות ומציעה יותר מ-29 מיליון מקומות אירוח רשומים, הכוללים יותר מ-6.7 מיליון מקומות אירוח מסוג בתים, דירות ואתרי לינה ייחודיים נוספים. לא משנה לאן תרצו להגיע או מה תרצו לעשות, Booking.com הופכת את הכל לפשוט יותר ומגבה את כל השירותים הללו בשירות לקוחות הפועל 24/7.