נוכח האתגרים הרבים, המחסור, השחיקה והידוק הפיקוח על העסקת מטפלות בית לאזרחים הוותיקים, הוקם באיגוד הל"ב, איגוד העמותות לזקן בישראל, פורום ארצי למנהלי טיפולי בית בעמותות לאזרח הוותיק. הפורום נועד לאתר פתרונות לקשיים הקיימים בתחום, לצד הידוק שיתוף הפעולה בין העמותות לזקן למתן מענים הולמים לאזרחים הוותיקים, גיוס משאבים לנושא, פיתוח חוזקות וניהול מיטבי של טיפול הבית.

הקמת הפורום הינו המשך למגמה שמוביל מנכ"ל איגוד הל"ב, שמואל (סמי) קידר, להקמת פורומים ארציים לנושאים השונים שבתחום טיפולם של העמותות לזקן, כדי לשתף ברבים את הידע של כל עמותה ולקדם מאבקים משותפים, במידה ויידרשו, לטובת אוכלוסיית המטופלים.
לדברי קידר, כיום מעסיקות העמותות לזקן מאות מטפלות בית, הנותנות שירות לאלפי אזרחים ותיקים בביתם, הן במסגרת חוק סיעוד והן במסגרת פרטית. בין השאר מסייעות מטפלות הבית ברחצה, הלבשה, הכנת והגשת ארוחות לקשישים, ליווי לקבלת שירותים בקהילה, השגחה ואירוח חברה לקשיש.
לפני למעלה משלוש שנים פרסם הביטוח הלאומי מכרז להתקשרות עם נותני שירותים להענקת טיפול אישי בבית לזכאי גמלת סיעוד, אולם מאז נדחה המכרז, הנחשב לאחד הגדולים במגזר הציבורי והיקפו מוערך ב-11 מיליארד שקל, וטרם ידוע מתי ייצא לפועל.

במפגש הראשון של הפורום הארצי למנהלי טיפולי בית בעמותות לזקן הציפו המשתתפים את הבעיות הבוערות כיום בשטח בנושא, כמו מחסור מתמשך במטפלות בית וקושי בגיוס מטפלות חדשות; שחיקה; בדידות; התמודדות עם הידוק הפיקוח של המוסד לביטוח לאומי על עבודת המטפלות ודיווחי שעות העבודה, דבר שמקשה על גיוס מטפלות חדשות; שימור מטפלים; הפער בין הכשרת מטפלים למצב בשטח; התמודדות עם האפשרות הקשיש ומשפחתו להמרת גמלת סיעוד לגמלה כספית; חוסר שעות טיפול; ועוד.
מנכ"ל איגוד הל"ב – איגוד העמותות לזקן בישראל, שמואל (סמי) קידר, ציין כי למטפלות הבית יש תפקיד חשוב, שכן על-ידי עזרה ביתית מותאמת ומסורה, מתאפשר למטופל המשך חיים בבית ובקהילה. את הפורום החדש מרכז ניסים בר-גיל, מנהל שירותי הסיעוד בעמותת שילה בחיפה

